Hallo,
misschien weten jullie hier raad mee, ik niet meer.
Even kort mijn probleem schetsen.
Reeds 14 jaar gescheiden van mijn partner, in de EOT staat dat de bijkomende kosten, elk voor de helft gedragen worden mits overleg.
Vermits mijn ex partner, al enkele jaren niet met mij wil/kan praten, stuur ik elk kwartaal een aangetekend schrijven met de belevenissen van de kinderen (16 en 20 jaar).
Over wat ze doen op school, hun schoolresultaten, doktersbezoeken, hobby's, aankomende studiekeuzen, aankomende operaties of consultaties...... echt alles.
En het rekeningoverzicht van het voorbije kwartaal aan bijkomende kosten, met de betreffende overschrijvingen, kassabonnetjes..... enzv. Die ik reeds betaald heb, en al verrekend met teruggaven van het ziekenfonds.
Indien het belangrijke tussentijds informatie betreft, stuur ik altijd een smsje.
Nooit krijg ik enige reactie terug van mijn ex partner, nooit een " ik ben het hier niet mee eens " of " het is goed " of "kunnen we dit niet zus of zo doen " niets. En als ik bel, neemt hij niet op!
Zelfs niet als ik al maanden op voorhand iets aangegeven heb.
Maar de bijkomende kosten betalen doet hij ook niet...... Met als uitleg....... Dat ik niet zou overlegt hebben. Ik wil overleg, ik wil reactie..... maar ik kan omwille van de kinderen niet eeuwig op antwoord wachten. Het zijn beslissingen over hun gezondheid en hun toekomst.
Dit is al jaren een probleem, en steeds moet ik een advocaat nemen, die een deurwaarder inschakelt, en de rekening me bijna zoveel kost als wat ik aan bijkomende kosten moet ontvangen.
En dat ben ik nu beu, de kinderen worden hier zo stilaan de dupe van, en steeds vaker moet ik nee zeggen (en ze zijn niet verwent). Het niet betalen van de bijkomende kosten gaat er voor zorgen dat ik straks de hogeschool studies van de oudste niet meer kan betalen, en de beugel van de jongste ook niet meer!
Al mijn spaarcenten zijn er al door, omdat ik het achterstal steeds moet bijpassen.
Is er nog iets wat ik kan doen, zonder een advocaat of deurwaarder, zodat ik de centjes die ik daarvan overhoud aan mijn kinderen kan spenderen?