Verkoop huis bij scheiding...!

mjh
Topic Starter

Verkoop huis bij scheiding...!

#1 , 05 nov 2014 07:45

Ik ben 35 % eigenaar van ons huis. mijn vrouw is 65% eigenaar omdat haar vader er 1,5 ton in heeft gestoken.( deze staat beschreven bij de notharis) ik heb wel altijd 50% van de hypotheek betaald, nu gaan we scheiden en wilt zij mij uitkopen. kan ik het verschil (50% betaalde hypotheek en maar 35% eigenaar) terug vragen?

het huis koste 300.000 euro met notaris kosten ongeveer 330.000 euro. de hypotheek was 288.000 euro dus een deel van haar vader zijn geld ( 1,5 ton) hebben we in de hypotheek gestopt en een deel hebben we verbouwd, vandaar dat ik niet weet hoe die verdeling nu precies zit en of ik het geld kan terug vragen? Weet iemand hoe of bij wie ik hiervoor terecht kan????

Mjh
kees

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 nov 2014 08:16

Gezien je het begrip "'ton" gebruikt, toch deze vraag: gaat het over een woning in Nederland of in België (het lijkt het laatste, maar maakt een groot verschil)?

mjh
Topic Starter

#3 , 05 nov 2014 20:50

Het gaat om een huis in België....!
kees

Reclame

Terug naar “Andere”