PV is opgesteld, maar daar heb ik geen kopie van ontvangen.Is er PV opgesteld ?
Reden van opsluiting aanhouding of arrestatie... ?
Wie heeft die beslissing genomen?
Is uw vriendin verhoord? bovenaan staat een nr kan u daarvan de eerste gedeelten eens geven dus vb BR.45.L1. rest moeten we niet weten.
Staat in het verhoor iets van wet Franchimont en Salduz.
als je daar ooit iets wil mee doen, zorg dat je hen zo snel mogelijk een geschreven relaas van de feiten, ondertekend, met datum, laat opmaken.Wij hebben ook 2 ooggetuigen die alles van begin tot einde gezien hebben. Deze stonden nog buiten van het incident dat daarvoor gebeurde.
Zeker een tekening maken, kan mooi zijn.Comité P stuurt dit hoogstwaarschijnlijk terug naar Intern Toezicht van de betrokken politiezone. Wat er meestal gebeurt wanneer de ene politieagent het gedrag van de andere politieagent moet onderzoeken, daar moet ik geen tekeningetje bij maken zeker?
Als ik in uw schoenen stond, dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen en rechtstreeks klacht indienen bij de onderzoeksrechter. Het grote voordeel is dat je klacht niet zomaar kan worden geseponeerd. Het nadeel is dat je een borgsom moet betalen, die je pas terugkrijgt wanneer de verdachte wordt veroordeeld.
Ik heb aan beide getuigen hun nummer gevraagd. Moest het nodig zijn dat ik die kan contacteren.als je daar ooit iets wil mee doen, zorg dat je hen zo snel mogelijk een geschreven relaas van de feiten, ondertekend, met datum, laat opmaken.Wij hebben ook 2 ooggetuigen die alles van begin tot einde gezien hebben. Deze stonden nog buiten van het incident dat daarvoor gebeurde.
Als de agente dan toch iets opgemerkt heeft dat niet correct is dan had ze mij ook even goed kunnen opschrijven via mijn nr plaat.We hebben hier nog maar het verhaal vanuit één richting vernomen.
Politieagente zal wel een reden gehad hebben om iets te doen. Zonder enige reden zou ze waarschijnlijk niets gedaan hebben en auto laten doorrijden hebben. Verder is het mogelijk dat tegenpartij dan grote mond heeft opgezet, met alle gevolgen van dien, maar dat zal TS hier natuurlijk niet gaan vertellen.
Hier geef je toch zelf toe dat je een grote mond hebt gezet tegen de politie. En wie zegt dat je geen overtreding hebt begaan. Je liet de agente zelfs niet uitspreken, maat hebt onmiddellijk een grote mond opgezet omdat ze even op uw wagen klopte. Was er schade aan uw mooi blinkende kinderkoets?[Dus volgens jouw mag jij iemand in 1 kloppen als politie zijnde omdat iemand grote mond opzet omdat er op u wagen geklopt word zonder enkele reden en overtreding.
!
Beste mede forum gebruiks / advocaten,
Het passeren van de ambulance op de rotonde was maar nipt. Nadat ik deze zonder enige schade voorbij gereden te hebben hoor ik ineens een heel harde boenk in mijn wagen. Ik keek in de achteruitkijkspiegel en zag de agente staan.
Dus ik meteen handrem opgezet en uitgestapt en vroeg van wat daar de bedoeling van is.
Deze vloog al meteen uit met u reed bijna over mijn voeten daar reageerde ik op van dat kan niet want u stond 10meter van de ambulance Dan reageerde deze van u reed bijna tegen de ambulance etc.
Voor iemand die 10 meter afstand stond heeft ze dan toch vlug op uw auto geklopt. Dode hoek iemand?
Toen mijn vriendin wat kwaad de opmerking maakte van waar haalt u het om op de wagen te kloppen voelde de agente zich aangevallen en werd er met luide stem tegen elkaar geroepen.
Mijn vriendin wees dan met de vinger naar haar toe ( raakte de agente NIET aan ) en de politieagente naar haar. Maar de politieagente vond dat denk ik iets te persoonlijk waardoor ze mijn vriendin de hand wegmepte en een duw toe diende.
Verbaal agressief doen, helpt altijd... Iets zegt mij dat uw vriendin niet heel rustig haar vinger omhoog heeft gedaan om dan deze richting haar te richten. Waarschijnlijk dacht de inspecteur dat uw vriendin haar een klap wou geven. Roepen in combinatie met het richten van een vinger is een dreigende beweging, lichaamstaal... Vervolgens maakt de inspecteur gebruik van haar monopolie op geweld, gaf ze een slag en legde ze uw vriendin op de grond. Zoals werd aangeleerd in de politieschool. Correct gebruik van geweld. Je kan best op een normale manier praten met de politie, niet roepen en al zeker NIET handgebaren etc doen. Respecteer de veiligheidsafstand van 1 meter. Eenvoudig genoeg. Waarschijnlijk zal er een proces-verbaal opgesteld zijn wegens bedreigingen en weerspannigheid.
Nu de vraag is, welke stappen kan ik best ondernemen?
Ik laat het hier zeker niet bij! In mijn ogen moet de agent juist het voorbeeld geven en niet zo maar roekeloos op iemands zijn goederen kloppen en zijn frustratie uitwerken. Nog maar zwijgen om een burger aan te vallen wanneer die daar een opmerking over maakt. De vrouwelijke agente was trouwens diegene die als eerst een duw/klap heeft uitgedeeld!
Wij hebben ook 2 ooggetuigen die alles van begin tot einde gezien hebben. Deze stonden nog buiten van het incident dat daarvoor gebeurde.
Ik ga sowieso comité P inlichten, is het verstandig om deze zaak ook aan een advocaat voor te leggen of haal ik daar niets mee uit ?
En waarschijnlijk zelf een tegen klacht krijgen. Zoals je het hierboven uitlegt, had de inspecteur een reden en is er geen sprake van buitensporig geweld. Moest je bv een slag krijgen nadat de handboeien werden aangedaan. Dan zou de situatie anders zijn.(en zelf dat kan je verantwoorden).
Met vriendelijke groeten,
Konrad