In mijn ogen moeten gemeenschappelijke kosten voor iedereen gelijk zijn, deze manier vind ik vorm van discriminatie.
Dus in een gebouw met lift moet iemand die op het gelijkvloers woont mee betalen voor het verbruik en onderhoud van de lift.
In mijn ogen moeten gemeenschappelijke kosten voor iedereen gelijk zijn, deze manier vind ik vorm van discriminatie.
Ik wist niet dat die kosten niet afgerekend moesten worden. Weer wat geleerd.Men mag ook een forfaitair bedrag in het contract opnemen.En ik dacht dat ook naar huurders toe de gemeenschappelijke kosten jaarlijks moeten afgerekend worden. Ofwel betaal je bij, ofwel krijg je terug, maar je moet naar evenredigheid de reële gemeenschappelijke kosten betalen.Verhuurder is 1 firma die eigenaar Is van het gebouw, een medewerker van de firma Is de syndicus, deze woont dus niet mee in het gebouw.
De huurcontracten zijn echter wel ingegaan op verschillende tijdstippen, ik woon er het langst.
Over de effectieve kosten weet niemand iets hebben nog nooit een jaarfactuur van alle kosten gezien...
Maar TS kan steeds via vrederechter bekomen dat hij op de werkelijke kosten wordt afgerekend.
Uiteraard kunnen die een pak hoger uitvallen dan het forfait dat hij nu betaalt.
Als die lift ook tot in de kelder gaat wel ja.In mijn ogen moeten gemeenschappelijke kosten voor iedereen gelijk zijn, deze manier vind ik vorm van discriminatie.
Dus in een gebouw met lift moet iemand die op het gelijkvloers woont mee betalen voor het verbruik en onderhoud van de lift.
Of de kosten hoger gaan zijn betwijfel ik, aangezien iedereen na mij minder betaald vermoed ik van niet.Men mag ook een forfaitair bedrag in het contract opnemen.En ik dacht dat ook naar huurders toe de gemeenschappelijke kosten jaarlijks moeten afgerekend worden. Ofwel betaal je bij, ofwel krijg je terug, maar je moet naar evenredigheid de reële gemeenschappelijke kosten betalen.Verhuurder is 1 firma die eigenaar Is van het gebouw, een medewerker van de firma Is de syndicus, deze woont dus niet mee in het gebouw.
De huurcontracten zijn echter wel ingegaan op verschillende tijdstippen, ik woon er het langst.
Over de effectieve kosten weet niemand iets hebben nog nooit een jaarfactuur van alle kosten gezien...
Maar TS kan steeds via vrederechter bekomen dat hij op de werkelijke kosten wordt afgerekend.
Uiteraard kunnen die een pak hoger uitvallen dan het forfait dat hij nu betaalt.
Als die aantoonbaar hoger zijn volgens mij zeker. En verder hangt het ervan af hoe het contractueel omschreven is.Ik wist niet dat die kosten niet afgerekend moesten worden. Weer wat geleerd.
Maar als de werkelijke kosten hoger zijn vermoed ik dat ze allang verhoogd zouden geweest zijn.
Maar kunnen die wel verhoogd worden als dit contractueel overeengekomen is?
Als de huurder niet tevreden is met het forfait kan hij de vrederechter de verhuurder laten verplichten om te werken met kostenafrekeningen op basis van de werkelijke kosten. Die kunnen hoger liggen dan de huidige forfait. Wie A zegt moet ook B zeggen.Ik wist niet dat die kosten niet afgerekend moesten worden. Weer wat geleerd.
Maar als de werkelijke kosten hoger zijn vermoed ik dat ze allang verhoogd zouden geweest zijn.
Maar kunnen die wel verhoogd worden als dit contractueel overeengekomen is?
Natuurlijk kunt ge dat vragen, maar uw verhuurder moet dat wel willen.Maar zou ik nu al niet gewoon de effectieve kosten kunnen opvragen? Heb ik niet het recht dit te weten?
Ik heb geen probleem met mijn huidige bedrag van 50€ maar het zou wel eerlijk zijn moest iedereen hetzelfde betalen. Tenslotte maakt iedereen gebruik van de lift, de gang....