1 teller voor water en gas kan dit met 2 huurders?

kapsalon
Topic Starter

1 teller voor water en gas kan dit met 2 huurders?

#1 , 11 nov 2014 12:28

beste,...
Ik huur nu al 2jaar een handelspand(kapsalon)
ik heb een huurcontract van 3jaar,maar ik heb na 1jaar vernomen dat er maar 1telleer voor de gas is en 1 teller voor water en ik zit met bovenburen (gezin van 4 in duplex).
ik heb een kapsalon met 1 wasbak en 2 kleine centrale verwarmingen die zelden opstaan en toch heb ik op 1 jaar 7000€ betaalt voor gas en 2000€ voor water.
bij de bovenbuur word deze laste berekend in de huus dus 150€ lasten maar dit lijkt me niet eerlijk datik alles betaal en de huisbaas ontvangt.
heb deze kosten wel betaalt kan ik deze terugkrijgen?
dit jaar heeft ze beslist om de gas af te sluiten op de gelijksvloer en de teller op de bovenbuur te zetten kan ze dit zomaar?
ik zit al 1jaar zonder verwarming in mijn pand.
Nu komt ze met de oplossing om in het pand electrische verwarming te plaatsen waar ik natuurlijk niet akkoord mee ben.
kan ik dit weigeren???

bedankt bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 nov 2014 16:01

Ik huur nu al 2jaar een handelspand(kapsalon)
ik heb een huurcontract van 3jaar,
een huurovereenkomst van 3 jaar kan geen handelshuur zijn.
Wat staat er in de huurovereenkomst i.v.m. de verwarming, water en gas?
De betaalde bedragen lijken me alleszins buiten proportie. Vraag aan de verhuurderinzage in de originele facturen, alvorens te betalen.

sloeberken

#3 , 11 nov 2014 17:57

En kun je u huur inbrengen in u belastingen. Handelshuur is min 9 jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”