betwisting tegenpartij autoongeluk

verbenny
Topic Starter

betwisting tegenpartij autoongeluk

#1 , 12 nov 2014 15:25

beste,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Op 23 oktober heb ik een verkeersongeluk gehad.

De situatie:

Ik rijd in een straat dat eindigt op een stop teken ik stop. Ik kijk rechts komt geen auto. ik kijk links komt ook niks links heb je een rijbaan dat van het zuiden naar het noorden loopt. Rechts van me een rijbaan dat naar het oosten loopt.

Nadat ik zag dat er geen auto waren en er dus geen gevaar was ben ik doorgereden en ik STA STIL zet pinker op klaar om rijbaan in te voeren die ik hierboven heb beschreven van zuid naar noord. Op het moment dat ik stil sta komt er een voertuig vanuit het noorden slaat af naar het oosten en botst daarbij frontaal op in men zij.

Nu betwist de tegenpartij omdat op het aangifte formulier niet duidelijk sta dat ik ben gestopt.
Nu ik vraag me af is het feit dat ik gestopt ben of niet nog relevant op het moment dat ik het stopteken voorbij ga en stil sta om dan eigenlijk een nieuw manouvre te beginnen namelijk pinker opzetten en kijken of er verkeerd komt van het zuiden naar het noorden?

heb dit gevonden in een ander forum onderwerp:

Hof van Cassatie, 18/09/2007, rolnummer P.07.0770.N
De verplichting bij het uitvoeren van een manoeuvre voorrang te verlenen aan de andere weggebruikers bestaat niet enkel op het ogenblik waarop de bestuurder het manoeuvre wil uitvoeren, maar duurt voort totdat de manoeuvrerende bestuurder zijn normale plaats in het verkeer heeft ingenomen.
Voorgaand gelijkaardig arrest: Cass., 24 juni 1998, AR P.98.0020.F, nr 334.

hartelijk bedankt
Laatst gewijzigd door verbenny op 12 nov 2014 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 nov 2014 15:28

Kunt u locatie geven via streetview? De beschrijving van het kruispunt is op zijn minst vreemd, maar kan natuurlijk ook gewoon aan de situatie daar liggen.

verbenny
Topic Starter

#3 , 12 nov 2014 15:29

Kunt u locatie geven via streetview? De beschrijving van het kruispunt is op zijn minst vreemd, maar kan natuurlijk ook gewoon aan de situatie daar liggen.

het ongeval is gebeurd te waasmunster kerkstraat

Reclame

Lanox

#4 , 12 nov 2014 15:32

Kruispunt met welke straat?

verbenny
Topic Starter

#5 , 12 nov 2014 15:34

Kruispunt met welke straat?
pontravelaan

verbenny
Topic Starter

#6 , 12 nov 2014 15:42

ik kan zodadelijk een kopie invoegen van het europees aanrijdingsdocument

verbenny
Topic Starter

#7 , 12 nov 2014 16:06

ok ... heb net een kopie van het europees aanrijdingsdocument bekomen dat die politieagent heeft getekend is ook totaal verkeerd ... daar valt dus niks meer tegen te doen

lohabra

#8 , 12 nov 2014 16:25

http://goo.gl/maps/FKalm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vermoed dus dat u van hier kwam ? Van waar kwam de tegenpartij, en naar waar reed ze ?
ok ... heb net een kopie van het europees aanrijdingsdocument bekomen dat die politieagent heeft getekend is ook totaal verkeerd ... daar valt dus niks meer tegen te doen
Vul in hemelsnaam zélf uw aanrijdingsformulier in, en teken vooral zélf de schets. NOOIT ondertekenen als u er niet mee akkoord gaat.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

verbenny
Topic Starter

#9 , 12 nov 2014 16:28

ik was heel druk bezig met men moeder die meer in chock was dan ik en het uitlegen van de auto voor de afsleepdienst ...

ik heb wel iets in handen namelijk de apotheker waar ik 5 min ervoor was ...

ik rij nog maar sinds 3 maand met een voorlopig rijbewijs sorry hr

pff

en ja ik kwam van daar.

verbenny
Topic Starter

#10 , 12 nov 2014 17:14

zou het helpen dat ik de tegenpartij contacteer voor te vragen of hij ermee akkoord is met die fout op het aanrijdingsformulier?

lohabra

#11 , 12 nov 2014 17:30

zou het helpen dat ik de tegenpartij contacteer voor te vragen of hij ermee akkoord is met die fout op het aanrijdingsformulier?
Je kan het altijd proberen. Maar ik zou er niet teveel op hopen dat de tegenpartij zo eerlijk (lees: dom) zou zijn, om een fout in z'n eigen voordeel te laten rechtzetten naar een EAF in zijn nadeel ....

Tegenpartij heeft nu immers de kans gekregen om alles rustig op een rijtje te zetten, contact te nemen met zijn verzekeraar en andere bronnen van advies in te winnen. Verder door het EAF te ondertekenen, verklaart u zich akkoord met de schets. Er bestaat genoeg rechtspraak dat een éénzijdige verklaring van uwentwege ontoereikend is om het EAF te weerleggen. U zal dan op z'n minst moeten bewijzen dat de schets op het EAF niet correct opgesteld werd door die agent.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

verbenny
Topic Starter

#12 , 12 nov 2014 17:33

ja inderdaad dat weet ik en zoals ik reeds zei ik heb de apotheker reeds gemaild die kan bevestigen dat we van hem kwamen en dus langs de kerkstraat zijn MOETEN gaan om naar ons thuis te rijden.

Ook zijn er getuigen van mijn broertje zijn school :)

ddanck
Contacteer: Website

#13 , 12 nov 2014 20:23

Heeft u al contact gehad met de verzekering? Wat is haar standpunt.

Alleszins likt er mij geen sprake van een manoeuvre langs uw kant.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

verbenny
Topic Starter

#14 , 12 nov 2014 20:33

Heeft u al contact gehad met de verzekering? Wat is haar standpunt.

Alleszins likt er mij geen sprake van een manoeuvre langs uw kant.
ja ik heb vandaag naar de verzekering gebeld die zijn dus van inzicht dat ik van andere kant kwam dan van de kerkstraat

Langs de andere kant heb je dan enkel haaientanden. En daar had ik voorrang moeten verlenen.

Maar zelf al kwam ik vandaar haaientanden wil zeggen voorrang verlenen lijkt me? voorrang wil zeggen ander voertuig niet hinderen?

Het voertuig reed op die manier linksaf dat hij op mijn rijvak kwam en tegen me botste terwijl er nog ruimschoots plaats was.

Dit is antwoord van een rijinstructeur:

Dag Benny

Er is idd geen verwijzing naar de kerkstraat.
Dat lijkt me niet in je nadeel.
Als je uit de straat met de omgekeerde driehoek komt kon je het voertuig zeker niet zien komen, reed je logischerwijs vooruit en ben je gestopt als je hem wel zag komen.

Maar je kan het best eerlijk spelen. Als je uiteindelijk ooit voor de rechter komt ga je toch door de knieën anders.

Sterk punt is dat je gestopt bent als je hem zag komen en dat hij jou in de flank aanreedt.

Gr

Bert

Franciscus

#15 , 12 nov 2014 21:30

De politie vult het formulier voor u in als een GUNST ze is daar niet toe verplicht.
U had een STOPstreep en een bord B5
DAT is uw verantwoordelijkheid. Politie kan alleen maar voortgaan op WAT u zegt.
Op de andere straat rechtdoor staat er volgens mij ook een fig B1.
Pontavelaan heeft die ook geen fig B1 met haaientanden..

Google Maps vertoont hier wat kuren. Vanwaar kwam tegenpartij geef de naam van die straat eens aub

Terug naar “Verkeersongevallen”