1. Je verhaal is iets te onduidelijk: welke zaken zijn allemaal in rekening gebracht, waarom was je zelf niet bij de plaatsbeschrijving, wanneer heb je de sleutels terug bezorgd?
1. Als u niet akkoord bent met wat er staat, hebt u uiteraard correct gehandeld. Maar inderdaad: waas u niet aanwezig dan?
Bij de originele plaatsbeschrijving waren er een aantal boorgaten in de muren aanwezig, deze waren opgeschreven en nu plots voor mij in rekening gebracht. Deze WAREN ER AL, het staat zo zwart op wit geschreven en ondertekend.
Alsook ontbrak er een plaatje van de integan, deze is ook mee in rekening gebracht ook al staat in de intredende plaatsbeschrijving dat dit al het geval was.
Ik was bij de uittredende plaatsbeschrijving aanwezig, maar ik heb toen enkel een draft ondertekend omdat ze het nog eerst in een printbare vorm gingen gieten (ik heb dus geen dubbel... wat ik blijkbaar had moeten aanvragen als ik alle info over dit soort praktijken lees). Ik heb dus nu pas, 2 maanden na datum, de uitgetypte uittredende plaatsbeschrijving gekregen met de vraag ze te ondertekenen samen met de door hen reeds betaalde kostprijs om alles te "herstellen". We kregen dus geen facturen, gewoon een aantal cijfers. Vandaar ook mijn vraag aan hen om open kaart te spelen en kopieen van de facturen door te sturen.
We hebben de sleutels terug bezorgd op 8 september omdat dat voor hen het beste uitkwam (= een 8 tal dagen na het verstrijken van het huurcontract).
2. Als je regelmatig communiceert per mail is dat op zich geen probleem.
Hmm, als ik geen gevolg krijg binnen een paar dagen zal ik toch eens serieus moeten nadenken hierover, ik las namelijk ergens dat een e-mail geen geldig bewijsmateriaal is.
3. Als er niemand anders in de woning introk: ja
3) De PB gebeurt in onderling overleg en gebeurt het beste op de laatste dag van de huur. Dat is logisch: gebeurt het vroeger en de huurder maakt nog schade, heeft de verhuurder problemen. Gebeurt het later, nadat de huurder al vertrokken is, en er komt nog schade door derden/nieuwe huurder, heeft de huurder problemen. Maar in se 'mag' dat wanneer jullie dat beide overeenkomen.
Op 8 september toen we de uittredende plaatsbeschrijving gingen doen was de nieuwe huurder al bezig met verhuizen en aanwezig. We zijn enkel overeengekomen dat we de spiegels zouden verwijderen mocht de nieuwe huurder er problemen mee hebben, maar dan enkel mondeling (dom dom dom

)
4. Waarom zou de verhuurder op zoek moeten gaan naar geschikte kandicaten? Je huurde het nog 6 maanden verder, hij dient geen huurders te zoeken omdat jij zelf beslist er niet meer in te wonen ondanks je huurovereenkomst. Je had de huurovereenkomst kunnen verbreken en dan mogelijks (via de rechter) slechts 3 maand huur als schadevergeoding moeten betalen, maar nu kan je de verhuurder niks verwijten. Dat hij na die 6 maand plots zijn dochter daar laat inwonen, doet er op zich niet toe, zijn dochter is een derde partij, niet het bezit van de verhuurder, hij kan haar dus niet dwingen tot iets.
Merci voor de informatie.