aankoop huis met huurders

wup
Topic Starter

aankoop huis met huurders

#1 , 02 mar 2008 09:21

Wij zijn van plan een huis te kopen waar huurders in zijn. Deze verkoop is het gevolg van een erfenis door een paar volwassen kinderen en een minderjarige. Ik heb enkele vragen.

1) Wie doet de opzeg en wanneer? De huidige eigenaar of de nieuwe eigenaar?

2) Is de opzeg vanaf het verlijden van de akte of vanaf het afsluiten van de verkoopcompromis? Wat is de duur van opzeg?

3) Weet iemand of het lang duurt voor de minderjarige goedkeuring van de vrederechter krijgt?

Lijkt jullie dit een risicovolle onderneming?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2008 11:46

Lees deze brochure eens:

http://www.just.fgov.be/cgi_justice/pub ... f.pl?id=21

Als er dan nog onbeantwoorde vragen zijn zullen we ze proberen op te lossen.

scorpioen

toccos

#3 , 06 apr 2008 18:10

hey

zit hier met dezelfde vraag, heb het eens bekeken en als ik het goed snap zou ik een opzegtermijn van 6 maanden moeten respecteren na verlijden van de akte?

tis een appke dat verhuurd werd met een contract van 3jaar welke nog loopt tot 1april 2009...

klopt het dan wat ik zeg of moet ik gans de verhuurperiode, dus tot 1april 2009 het huurcontract overnemen? of toch zoals ik het begrepen heb, maar de 6maand na verlijden akte?

alvast bedankt
mvg
Tom

Reclame

limelight

#4 , 21 apr 2008 20:59

6 maand te beginnen vanaf de 1ste van de volgende maand waarin het aangetekend schrijven voor het eerst door de postbeamte werd aangeboden.
Dus bijvoorbeeld u tekent de akte op 20 april, u verstuurt direct aangetekend schrijven met opzeg, opzeg gaat in op 1 mei.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 apr 2008 21:30

Een huurovereenkomst van korte duur kan in principe niet opgezegd worden door de verhuurder. Als de huurovereenkomst geregistreerd is dient bij verkoop ook de nieuwe eigenaar zich aan de overeenkomst te houden en kan dus niet voortijdig opzeggen. De verkoopovereenkomst kan aan de koper ook de verplichting opleggen de huurovereenkomst te respecteren.

scorpioen

Terug naar “Kopen”