valsheid in geschrift?

Danny123
Topic Starter

valsheid in geschrift?

#1 , 24 nov 2014 22:05

we hebben ons appartement te koop gesteld ,maar na een paar dagen het contract te lezen ,zien we dat ze de 14 dagen bedenktijd gewoon teruggezet hebben . dus wij hangen vanaf dag 1 aan het contract vast? Dit is letterlijk schriftvervalsing. Eerst gezien en contract opgemaakt op 06/11/2014. Maar op 2e blad hebben ze zich ingedekt op datum 16/10/2014. Malafide praktijken?!!! Aangetekend schrijven gedaan van stopzetting van verkoop En NU? Help! Vastgoedservice heeft het origineel getekende versie van ons beiden en wij een versie met zijn handtekening alleen? Waarom?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 nov 2014 22:48

Ik volg niet helemaal, staat op zijn versie van het contract iets anders dan op het uwe of?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2014 22:53

Dat op het copie dat u hebt alleen zijn handtekening staat is voldoende.
In pricicpe is het geen copie maar een origineel

Reclame

Lanox

#4 , 25 nov 2014 15:19

--Immo-- heeft het origineel getekende versie van ons beiden en wij een versie met zijn handtekening alleen? Waarom?
Omdat u enkel nog uw handtekening dient te zetten om een origineel getekende versie in uw handen te hebben.

Waar heeft u het contract getekend? Was dit het eerste contact met de immo? Is de dag van de afspraak op één of andere manier traceerbaar: brief, mail, sms, antwoordapparaat, ...

Wim_V

#5 , 09 dec 2014 15:44

Ik volg niet helemaal, staat op zijn versie van het contract iets anders dan op het uwe of?
Nee, volgens mij zit het zo.

Makelaar laat hem op 30 november een overeenkomst tekenen die gedateerd is op 16 november.

jef007

#6 , 09 dec 2014 15:48

Makelaar laat hem op 30 november een overeenkomst tekenen die gedateerd is op 16 november.
is indderdaad valsheid in geschrifte, maar HOE dit te bewijzen?

Wim_V

#7 , 09 dec 2014 15:50

is indderdaad valsheid in geschrifte, maar HOE dit te bewijzen?
Als er mailverkeer is tussen jou en de makelaar over bv. het maken van de afspraak of je hebt een afspraakbevestiging, kun je wel hard maken dat die afspraak nooit plaats heeft kunnen vinden op bv. 16 november. Ook zou je getuigen op kunnen roepen. Een makelaar heeft ook een agenda waarin zijn afspraken staan. Daarin zal 30 november staan. Dat kan hij natuurlijk ook anti-dateren, maar daarmee geraakt hij alleen maar verder in de problemen als jij aan kunt tonen dat hij knoeit met de datum.

Lanox

#8 , 09 dec 2014 15:53

HOE dit te bewijzen?
Door te beginnen met te antwoorden op de vragen die hier gesteld zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”