Beste
Met veel hoop vraag ik bij jullie om hulp en raad, mijn situatie is als volgt:
Bij het einde van de academiejaar 2013-14 was ik op zoek naar een kot, waar ik als gepland de aanstaande academiejaar zou kunnen verblijven.
In de maand juni heb ik een studio gevonden, die mij volledig aanstond.
Na een mondelinge overeenkomst met de eigenaar zou ik binnen enkele dagen een contract ontvangen die ik als vervolgt moest tekenen en hem terug bezorgen. Normaal gezien moest ik ook binnen deze maand de waarborg voor de studio overschrijven naar de verhuurder en in de maand september zou ik de studio mogen bewonen.
Maar doordat de verhuurder druk aan het werk was, ontving ik de contracten pas in de maand augustus, waarna ik deze heb getekend en hem terug per post bezorgd.
Week later ontstaat een familiaal probleem waardoor ik moet veranderen van hogeschool en dus ook verhuizen van stad (terug gaan wonen bij mijn ouders).
Op een beleefde manier heb ik dit allemaal uitgelegd per telefoon naar de verhuurder en vroeg ook per mail een contractbreuk.
Omdat ik de waarborg nog niet betaald had zei de verhuurder dat ik hem nog 350 euro schuldig ben, dit wegens mijn contractbreuk.
(Voor alle duidelijkheid: ik heb geen waarborg betaald, nooit een sleutel ontvangen, nooit de studio bewoond, WEL een contract getekend)
Nu zou ik graag weten of hij ten rechte heeft om van mij deze 350 euro te eisen, hij dwingt mij deze zo spoedig mogelijk te betalen en zegt dat hij volgende week naar de rechter zal stappen.
Omdat ik nu even het heel krap heb met geld vraag ik jullie om advies, want wil zeker geen 350 euro wegsmijten indien hij niet in zijn rechte handelt.
Alvast bedankt!