verzoekschrift opstellen

PASCAL.032
Topic Starter

verzoekschrift opstellen

#1 , 28 nov 2014 00:08

Mijn huurder heeft een overeenkomst getekend dat ze haar app. verlaat 31 okt. 2014.

Volgens haar heeft ze geen andere app. gevonden en ze blijft gewoon daar wonen,maar betaald niet.

Het huurgeld van maand nov. dat ik nu via de rechtbank ga vorderen ,moet ik als bezettingsvergoeding aanvragen ?

en moet ik ook in het verzoekschrift aanvragen dat de rechter de overeenkomst goedkeurd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 28 nov 2014 14:12

Je geeft de antwoorden zelf.
Je moet inderdaad een verzoekschrift met de vraag voor bezettingsvergoeding indienen. Je kan ook eventueel een extra schadevergoeding vragen voor schade geleden door het feit dat de huurder is blijven wonen ( vb een aannemer die niet kan beginnen waardoor uw deadline voor wederverhuur fel opschuift).
U zal in het verzoekschrift ook een onmiddellijke uithuiszetting moet vragen, zodat u de bezetter uit huis kan zetten met de deurwaarder.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2014 14:28

Indien verzoekschrift ook vermelden dat bij geen akkoord met huurder u direct wil overgaan tot ten gronde en onmiddellijke uitdrijving vraagt.
hier lezen en aanpassen.
https://rapidshare.com/files/274432412/ ... Ger_W_.doc" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

scorpioen

#4 , 28 nov 2014 15:19

en moet ik ook in het verzoekschrift aanvragen dat de rechter de overeenkomst goedkeurt?
Welke overeenkomst moet de rechter goedkeuren?

sloeberken

#5 , 28 nov 2014 15:41

Een vrederechter houdt rekening met beide partijen en hun argumenten. Een uithuiszetting is het allerlaatste dat een vrederechter besluit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#6 , 28 nov 2014 15:47

Is een illegale bezetting EN niet betalen ...

sloeberken

#7 , 28 nov 2014 16:20

Is een illegale bezetting EN niet betalen ...
Dit is nog niet duidelijk.

Is niet duidelijk onder welke omstandigheid die opzeg getekend is!! kan ook onder dwang gebeurd zijn. Hoeveel opzeg heeft ze gekregen en welk huurcontract was het.

Franciscus

#8 , 28 nov 2014 16:33

Klopt, wat te vlug .... dacht dat huurder eenzijdig had opgezegd .... maar blijkbaar hebben beide partijen overeenkomst.

PASCAL.032
Topic Starter

#9 , 30 nov 2014 22:44

Is niet duidelijk onder welke omstandigheid die opzeg getekend is!! kan ook onder dwang gebeurd zijn. Hoeveel opzeg heeft ze gekregen en welk huurcontract was het.
de overeenkomst werd door beide partijen getekend en akkoord.

Je kan ook eventueel een extra schadevergoeding vragen voor schade
Hoe moet ik die schade vergoeding noemen in het verzoekschrift en hoeveel mag dit bedragen?

sloeberken

#10 , 30 nov 2014 23:17

En is dat vermeld in die getekende overeenkomst voor schadevergoeding.

PASCAL.032
Topic Starter

#11 , 30 nov 2014 23:56

En is dat vermeld in die getekende overeenkomst voor schadevergoeding.
Nee

gewone overeenkomst dat hij gaat verlaten tot eind oktober

KJ86

#12 , 01 dec 2014 09:44

Schadevergoeding kan je enkel maar vragen als je effectief schade hebt geleden door het feit dat de huurder is blijven wonen.

Je kan bijvoorbeeld een overeenkomst getekend hebben met een nieuwe huurder, uw schade zal dan het bedrag zijn dat u verschuldigd bent aan uw nieuwe huurder voor het niet afleveren van het appartement.

Nog een voorbeeld kan zijn dat je plannen had gemaakt voor een verbouwing, door het feit dat de aannemers niet zijn kunnen beginnen, stellen ze je verbouwing een paar maanden uit omdat ze een ander werk hebben aangenomen. De schadevergoeding zal in dat geval die maanden vertraging bedragen.

@ Sloeberken
Schriftelijk minnelijke overeenkomst is een perfect wettelijk document om een huurovereenkomst te beëindigen. Beide partijen zijn daar aan gebonden! Er kan uiteraard geen overeenkomst zijn over schadevergoeding omdat je ervan mag en moet uitgaan dat de huurder de overeenkomst respecteert.

sloeberken

#13 , 01 dec 2014 10:47

KJ86 daar ben ik mij bewust van, maar er zal ook veel afhangen wie en ook hoe die overeenkomst opgemaakt is.

Terug naar “Huren”