short gestolen (

Vintagegirl
Topic Starter

short gestolen (

#1 , 29 nov 2014 14:17

twee weken geleden stond de politie aan mijn deur, of ze enkele vragen mochten stellen.
Ik had het direct door. In juli heb ik een short gepikt.
Why, ik weet het niet wat me bezielde.

Ik had een ferme depressie achter de rug, kreeg enkel nog wa geld van de ziekekas en had me al maanden blauw betaald aan psychiaters, psychologen en medicatie.
Na zes maand thuis zitten, kreeg ik eindelijk terug wat levenslust. Ik ging dolblij shoppen met mijn dochter en ben in een winkelketen (Action) mijn portefeuille gestolen. Lap, daar ging on middagje shoppen...
Door de winkelverantwoordelijke werd ik behandeld alsof ik de dader was en ook bij de politie hadden we het gevoel enkel tot last te zijn. Dit heeft me enorm kwaad gemaakt, mede door het feit dat ik me zo opwond dat ik er eigenlijk ziek van werd..

Omdat ik fel vermagerd was, ging ik een week later gaan zien voor een nieuwe short. Ik had enkel cash bij me (bankkaarten nog niet terecht), maar te weinig voor de short.
En toen kwam er een duiveltje in mij naar boven.
Het artikel was niet beveiligd en ik heb de barcode afgetrokken, verstopt onder een tapijtje en vertrokken.

Ik heb alles opgebiecht. Ze hebben me huis doorzocht , de kinderkamers(kids waren thuis, man niet) en nogal gedreigd in de richting van mijn werk: U bent staatsambtenaar, het zou goed zijn u te informeren wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Volgende week moet ik opnieuw verhoord worden.

Ik voel me zooooooooooooooooooooo rot, dom, heb schaamte,...
Als ze mij ontslaan, dan stort ik in, mijn werk heeft me uit de depressie gehaald...
Dit is de eerste keer dat ik iets stoms en tegen de wet heb gedaan, en ja ik heb er spijt van en ja ik had het niet moeten doen. En het is ook bij die ene keer gebleven...

Ik hoop op een milde (geldstraf). Al twee keer is er bij mij thuis ingebroken, nu die portefeuille, ik heb al twee keer zware schade gehad aan mijn wagen wegens vluchtmisdrijf....en steeds werd ik niet echt vriendelijk bij de politie ontvangen!!!! Rot, stom, ze hadden me beter in de winkel opgepakt! Ik weet ook nie hoe ze de diefstal hebben ontdekt hoor, via camera? Er hangt geen verwittigingsposter aan de deur? of hoeft dit niet?
Ah, ik ben helemaal mijn kluts kwijt (eigen schuld , dikke bult)
En ik heb die short ook nooit gedragen, uit angst, schuldgevoel, maar heb hem op zolder gelegd...ik durfde niet terug gaan naar de winkel om alles op te biechten.
Had ik beter gedaan! Sorry voor mijn lange repliek. Ik voel me heel naar,want nu ik genezen ben, zou zoiets zelfs niet in me opkomen.
Het moest er ff uit....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 29 nov 2014 14:32

Hmm, wat is uw vraag nu eigenlijk?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 nov 2014 15:14

Toch dit niet?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 53&t=60203" onclick="window.open(this.href);return false;
Shortje - BH ...gelijklopende omstandigheden en verhaal.

Reclame

Chaccamacca

#4 , 29 nov 2014 17:23

Wat u allemaal hebt mee gemaakt is erg maar dat geeft u nog niet het recht om iets te stelen. En spijt komt altijd te laat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 nov 2014 19:40

Mogelijk een psychische storing soort van kleptomanie ... een van de vele vormen van 'storingen'.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”