combinatie EU pensioen met B pensioen

irmaladouce
Topic Starter

combinatie EU pensioen met B pensioen

#1 , 03 dec 2014 19:51

Vanavond op tv vernomen dat Van Rompuy naast zijn Europees pensioen dat reeds hoger is dan het absoluut maximaal (cumuleerbare) Belgisch pensioen toch nog zal genieten van zijn Belgisch pensioen van parlementariër.

Ik ben zelf EU gepensioneerde. Daarnaast heb ik ook Belgische pensioenrechten opgebouwd. Maar toen ik op pensioen ging heeft de RVP mij meegedeeld dat ik geen Belgisch pensioen kon opnemen gelet op mijn EU pensioen als gepensioneerd EU ambtenaar.

Kan een pensioenexpert mij uitleggen waarom Van Rompuy beide pensioenen wel mag cumuleren en ik niet (niettegenstaande mijn geweigerd Belgisch pensioen oneindig veel kleiner zou zijn dan dat van een parlementariër)?

Dit betekent niet dat ik er op uit ben om ook nog dat Belgisch pensioentje te krijgen, maar wat ik vanavond op tv gehoord heb doet mij dan toch wel de wenbrauwen fronsen want volgens de uitleg die ze mij destijds hebben gegeven kan dergelijke cumul niet!
We know nothing, we are from Barcelona!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 dec 2014 20:06

gaa het wel over een pensioen?

irmaladouce
Topic Starter

#3 , 03 dec 2014 20:18

gaa het wel over een pensioen?
De eerste drie jaar niet. Vanaf het vierde jaar begint zijn pensioen (ongeveer 60 000 EUR) tot zijn laatste adem.
Volgens wat ik vernam zou hij dat pensioen mogen cumuleren met zijn parlementair pensioen.
We know nothing, we are from Barcelona!

Reclame

zibarrie

#4 , 05 dec 2014 19:18

Ik ken alleen de cumulatieregel met een werknemerspensioen en daar wordt er inderdaad rekening gehouden met uw pensioen als ambtenaar.

Hoe de cumulatie tussen 2 pensioenen als ambtenaar zit, dat weet ik niet. Maar in uw persoonlijk geval indien u rechten hebt opgebouwd als werknemer, kan het zijn dat deze jaren zijn weggevallen.

Terug naar “Pensioenen”