Bijzondere kosten en studiebeurs

duma

Re: Bijzondere kosten en studiebeurs

#16 , 11 dec 2014 12:28

Hetb u duidelijk, via AS, de reden gegeven waarom u deze actie genomen hebt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evcul
Topic Starter

#17 , 11 dec 2014 18:48

Ik heb dit 2X via email gedaan. Mijn ex heeft een email teruggestuurd dat hierover niets in het vonnis staat en dat ik de ingehouden studiekosten moet betalen.

Madeliefje35

#18 , 21 jan 2015 12:55

Ondertussen heb ik van de dienst van studietoelagen een attest ontvangen met de ontvangen bedragen aan studietoelage die mijn ex-echtgenote voor de kinderen heeft ontvangen voor de twee voorbije studiejaren. Ik heb met de helft van de ontvangen bedragen rekening gehouden bij de terugbetaling van de studiekosten. Volgens haar mag ik dit niet doen omdat er niets van in het vonnis staat.
Ik verwacht dat zij een vordering zal instellen via DAVO of beslagrechter. Hoe kan ik me hier tegen verdedigen?
Beste, mijn vriend zit met dezelfde vraag. We weten niet 100% zeker of de ex een studietoelage ontvangen heeft en we willen dit ook navragen bij het ministerie hiervoor.

Hoe heb je de vraag geformuleerd op je brief?
Wat zetten we er best wel in, en wat niet?

merci voor de antwoorden op voorhand.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 jan 2015 17:58

U kan haar al vertellen dat u dan een strafklacht zal indienen wegens valsheid in geschriften , misbruik van vertrouwen en oplichting.
Het is niet de bedoeling dat uw ex zich onrechtmatig verrijkt.
Ze dient zo wie zo de kosten(facturen,rekeningen) van de kinderen voor te leggen ..;dus ze geeft u de drie inschrijvingsbedragen maar 'vergeet te zeggen dat de studiebeurs' die al grotendeels dekt???
Net zoals bij een doktersbezoek daar staat toch ook niet in het vonnis dat daarvan eerst het deel mutualiteit dient afgetrokken te worden en van het restbedrag dient ieder 1/2 te betalen .. is toch de logica zelve.
U kan de zaak trouwens zelf voor de bevoegde rechter brengen dus familierechtbank en dit los van de strafrechtelijke vervolging die u opstart.

PS Hoe oud zijn de kinderen en hebt u er nog contact mee?

Aan @madeliefje35 die een vraag stelt in topic van eerste persoon ...staat uitgelegd hoe best te doen op de eerste pag van de antwoorden.

Evcul
Topic Starter

#20 , 21 jan 2015 18:24

@Madeliefje35: zie antwoord van Inge2008 in dit onderwerp. Het duurt wel +/- 3 maanden voor je antwoord krijgt.

Terug naar “Echtscheiding”