invaliditeit laten uitkeren voor koop huis

bartgee
Topic Starter

invaliditeit laten uitkeren voor koop huis

#1 , 12 dec 2014 12:38

geachte
dit is allemaal heel nieuw voor mij maar ben al een tijdje op oek naar een antwoord ik heb in 2005 een zwaar arbeidsongeval gehad en heb nu blijvende invaliditeit met maandelijks 231 euro uitkering daar van nu had iemand mij gezegt dat je dat mag gebruiken voor als je een lening aan gaat voor een huis
ik ben daar nu al een tijdje naar aan het zoeken maar krijg het niet geregeld en het probleem is ik heb een huis maar mijn vriendin en ik zijn uit elkaar dus heb ik maar 2 oplossingen het kopen of verkopen maar zou het graag zelf houden dus moest er een kans zijn dat jullie me in een richting kunnen sturen zou ik heel dankbaar zijn waar ik moet zijn
alvast bedank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 12 dec 2014 19:06

Bart,

is hier moeilijk te bepalen. je geeft geen info over je globale inkomsten, noch over je lasten. Secundo zijn vervangingsinkomens niet vatbaar voor beslag en zijn banken daardoor eerder terughoudend om op basis van vervangingsinkomsten kredieten toe te staan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2014 20:12

Het zal ook de arbeidsrechtbank moeten zijn die hiervoor toestemming geeft.
Is uw zaak al voorgekomen? Wat heb je gekozen qua uitbetalingswijze: eenmalige uitbetaling of maandelijkse uitbetaling van de rente. Eens gekozen kan je niet meer veranderen denk ik.

Reclame

bartgee
Topic Starter

#4 , 13 dec 2014 01:42

beste basejumper i verdien 1900-2000 euro per maand en mijn huis staat nog 225.000 euro open omdat we er jammer genoeg maar bijna 2 jaar hebben in gezeten ik zou mijn lening kunnen over pakken maar zou denk ik een beetje zwaar worden daarom dacht ik meschien dat ik mijn invaliditeit kon in brengen het meschien wat draaglijker zou zijn tot nu word mijn invaliditeit elke maand betaald tot mijn pensioen moest er een manier zijn dat ik dat in 1 keer kon laten inbrengen in mijn lening zou dat meschien beter zijn meschien voor de duidelijkheid ik heb nog altijd een vaste baan met vast inkomen

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 dec 2014 06:50

Je kan via de rechtbank vragen om 1/3e van je arbeidsongevallenuitkering in kapitaal uit te keren. Meer kan niet.

Terug naar “Kopen”