erfdienstbaarheid / riolering

Sperwer87
Topic Starter

erfdienstbaarheid / riolering

#1 , 13 dec 2014 14:16

Om van een lang verhaal kort te maken:

Een 7-tal huizen zijn met elkaar verbonden inclusief mijn huis via de riolering waarbij het dan via mijn gebuur naar de echte riolering gaat. Zo te zien was de vroeger de normaalste zaak. Nu mijn gebuur had constant verstoppingen destijds omdat iedereen daar zijn vuiligheid daar in smeet. Hij heeft dan maar een 9-tal jaren geleden aangegeven aan iedereen mondeling dat hij het systeem zou afsluiten en dat ze maar maatregelen moesten nemen.

Nu 9 jaar later woon ik in dat huis. Ondertussen is het huis al een 3-tal keer van eigenaar veranderd maar heeft er nooit niemand gekeken naar het rioolprobleem en kan mijn water zo te zien niet meer weg. Beetje info ingewonnen en mijn gebuur mocht destijds nooit die buis afsluiten. Hoe kan ik nu eisen dat hij de 'blokkade' ofheft zodat ik geen probleem niet meer heb.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 13 dec 2014 15:00

Een 7-tal huizen zijn met elkaar verbonden inclusief mijn huis via de riolering waarbij het dan via mijn gebuur naar de echte riolering gaat. Zo te zien was de vroeger de normaalste zaak. Nu mijn gebuur had constant verstoppingen destijds omdat iedereen daar zijn vuiligheid daar in smeet. Hij heeft dan maar een 9-tal jaren geleden aangegeven aan iedereen mondeling dat hij het systeem zou afsluiten en dat ze maar maatregelen moesten nemen.

Nu 9 jaar later woon ik in dat huis. Ondertussen is het huis al een 3-tal keer van eigenaar veranderd maar heeft er nooit niemand gekeken naar het rioolprobleem en kan mijn water zo te zien niet meer weg. Beetje info ingewonnen en mijn gebuur mocht destijds nooit die buis afsluiten. Hoe kan ik nu eisen dat hij de 'blokkade' ofheft zodat ik geen probleem niet meer heb.
Het hangt ervan af waar de buis is geblokkeerd.
Tenzij de betroffen buur ook geen water meer zou kunnen lozen zit de blokkering niet bij hem en is hij dus ook niet aansprakelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sperwer87
Topic Starter

#3 , 13 dec 2014 15:47

Het hangt ervan af waar de buis is geblokkeerd.
Tenzij de betroffen buur ook geen water meer zou kunnen lozen zit de blokkering niet bij hem en is hij dus ook niet aansprakelijk.

Er is geen blokkering. Hij heeft gewoon de boel geblokkeerd een 9-tal jaren geleden omdat hij vaak met verstoppingen zat.

Reclame

roharro

#4 , 13 dec 2014 15:53

Er is geen blokkering. Hij heeft gewoon de boel geblokkeerd een 9-tal jaren geleden

Dus nu is het niet meer geblokkeerd? Was negen jaar geleden?
Vraag niet duidelijk.

Denk niet dat gedurende negen jaar die zeven huizen zonder rioolafvoer hebben gezeten.
Wat zeggen die andere buren daarover? Die hebben hetzelfde probleem toch?

U zal alleszins met bewijzen moeten komen om die beschuldigde buurman aansprakelijk te kunnen stellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”