Beste ,
Ik en mijn +-20 jaar getrouwd geweest en mijn vrouw verliet mij voor een andere man.
Nu proberen we de verdeling van de goederen zelf te regelen. Het probleem is echter, dat wij jarenlang in mijn eigen woning woonde (die ik bezit via een erfenis); mijn vrouw hebben daar een nieuwe keuken en badkamer etc ingezet (allemaal in de laatste 20 jaar maar niet meer recent). Nu wilt mijn vrouw dat ik haar vergoed voor de verbeteringswerken die wij deden in mijn eigen huis.
Ik wou haar gewoon de helft van de kosten die wij gemaakt hebben vergoeden, maar zij wilt ook aanspraak maken op de meerwaarde die het huis verkregen heeft; ookal staat dit voor een groot stuk los van de 'nieuwe' oude keuken maar is het gewoon door de jarenheen dat de waarde van onroerend goed sterk omhoog ging.
Bovendien vind ik het niet fair dat zij al die jaren gewoond heeft op mijn kap en dat ze nu nog wilt dat ik met haar de waardevermeerdering van het huis ga delen. Ik heb hier al veel over opgezocht op het internet maar ik vind hier geen enkele jurdische grond van..
Kan ik een soort retroactieve huur in rekening brengen?
Alvast bedankt
MVG