Wij verhuren reeds enkele jaren een woning met medewerking van een Immo-kantoor.
Het immokantoor heeft m.a.w. een mandaat voor het zoeken en opvolgen van de huurder.
De woning wordt momenteel verhuurt aan een alleenstaande vrouw, zij bewoont reeds 3 jaar de woning, haar 4e jaar is onlangs aangevangen.
Ze heeft momenteel 1,5 maanden huurachterstand, en beweert de huur niet te kunnen betalen wegens gebrek aan geld...
Haar inkomen is echter niet gewijzigd, ze werkt nog steeds bij dezelfde werkgever, dezelfde uren, extra bijverdienste...
Ze is ook net terug van vakantie en draagt de nieuwste kleding,...
Elk "akkefietje" is reden om de huur laattijdig of niet te betalen.
We hebben het immo-kantoor meermaals verzocht de huurder hierop te wijzen, maar dat blijft verder zonder gevolg. Zij beweren dat ze pas iets kunnen
ondernemen zodra de huurder meer dan 2 maanden achterstand heeft.
Hoe kunnen wij ons contact met het immo-kantoor verbreken? bestaat hiervoor een modelbrief, ik kan hierover niets terugvinden?
Zijn wij het immo-kantoor een schadevergoeding schuldig?
Op welke manier kunnen we nadien het huurcontract met de huurder ontbinden?