Ik had een contract van een jaar. Dit contract is na dat jaar een 9-jarig contract geworden. De eigenaar is recent overleden (tijdens het eerste jaar) en ze willen het huis verkopen. Het contract is niet geregistreerd geweest.
1. Is dit dan ook van toepassing voor mij dat ik kan vertrekken zonder opzeg? Ik vraag dit omdat het eerst een 1-jarig contract was en geen 9-jarig van in het begin.
2. Wat bedoelt men dat de huurder onmiddellijk kan vertrekken zonder opzeg (indien ongeregistreerd contract): van de ene dag op de andere?
3. Er is een voogd aangesteld die het huis verkoopt. Indien ik vertrek voordat het verkocht is, is de voogd verplicht om de overzetting van elektriciteit, gas, water met mij te regelen?
4. Verder heb ik dit per gewone post gekregen (niet aangetekend) dat ze alles willen komen opmeten en uren willen regelen om te bezichtigen. Er staat in de brief: na ons recent onderhoud (nooit geen onderhoud plaatsgevonden). Ik vermoed dat ze dit toch tenminste aangetekend moeten doen? En heb ik dan geen 14 dagen de tijd om op die aangetekende brief te reageren (brief blijft sowieso 14 dagen beschikbaar op op postkantoor).
Bestaan er wetsartikels over dit specifiek geval (1 naar 9 jarig, ongeregistreerd, vertrek huurder zonder opzeg)? Ik dank u al op voorhand om mij te kunnen verder helpen!