De woning zelf betrekken en de huur opzeggen

henrid
Topic Starter

Re: De woning zelf betrekken en de huur opzeggen

#16 , 29 dec 2014 21:44

Maar niet als je de huurder eruit hebt gezet om zelf te bewonen.
Zelf bewonen wil ook zeggen er effectief ook verblijven. Enkel uw domicilie verzetten zal niet voldoende zijn..

- kom kom, niet dramatiseren : als ik mijn domicilie daar plaats, ik bemeubel het huis en betaal alle nutsvoorzieningen, en de politie is komen kijken , en heeft bevestigd dat ik daar woon dan het is het verhaal ten einde. Zo is dat en niet anders. Alle andere opmerkingen hieromtrent hebben weinig of geen gewicht. Na een periode van twee jaar mag de woning worden verkocht. Gelukkig is de wettige eigenaar van de woning nadat een verhuurcontract is beëindigd, en nadat een termijn van twee "zelf wonen" is verstreken de baas van wat hij/zij met de woning verder zal/mag doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 29 dec 2014 22:00

Als je het zelf beter weet, waarom dan hier komen... Als blijkt dat daar geen verbruik is of de politie schrijft je af, ben je in de problemen.

sloeberken

#18 , 29 dec 2014 22:19

@henrid aan de hand van u verbruik van verwarming, water en elektriciteit kan men perfect nagaan of je er echt gewoond hebt of niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

karinedo

#19 , 29 dec 2014 22:32

Ik begrijp het niet zo goed. Je maakt je in eerste instantie zorgen over het feit dat de huurder zijn huur niet meer zou kunnen betalen en dan ga je er zogezegd zelf wonen voor een periode van 2 jaar, dus geen inkomsten van huur. Zie ik hier iets over het hoofd?

Vandebos

#20 , 29 dec 2014 23:54

Zelf bewonen wil ook zeggen er effectief ook verblijven. Enkel uw domicilie verzetten zal niet voldoende zijn..

- kom kom, niet dramatiseren : als ik mijn domicilie daar plaats, ik bemeubel het huis en betaal alle nutsvoorzieningen, en de politie is komen kijken , en heeft bevestigd dat ik daar woon dan het is het verhaal ten einde. Zo is dat en niet anders. Alle andere opmerkingen hieromtrent hebben weinig of geen gewicht. Na een periode van twee jaar mag de woning worden verkocht. Gelukkig is de wettige eigenaar van de woning nadat een verhuurcontract is beëindigd, en nadat een termijn van twee "zelf wonen" is verstreken de baas van wat hij/zij met de woning verder zal/mag doen.

Good luck.. Als uw aardgas, stroom en waterfakturen uw verblijf niet ondersteunen of wanneer er bij de post een follow me opdracht is gegeven is bijlange na niet zo gemakkelijk als de huurder er werk van wil maken.

Jelias

#21 , 01 jan 2015 18:13

Good luck.. Als uw aardgas, stroom en waterfakturen uw verblijf niet ondersteunen of wanneer er bij de post een follow me opdracht is gegeven is bijlange na niet zo gemakkelijk als de huurder er werk van wil maken.[/quote]

Ik wilde daar in mijn geval wel werk van maken, maar mijn advocaat gaf mij weinig kans. De facturen opvragen, dat kan ook allemaal niet zomaar, volgens mijn advocaat.
Domicilie volstond in mijn geval, volgens diezelfde advocaat. Ik heb mij flink laten bedriegen en bang maken, door alweer die advocaat.
Het is in de praktijk zoals Henrid zegt, de verhuurder doet gewoon zijn zin. Controles zijn een lachertje, eigenaar wint ALTIJD!

mava105
Juridisch actief: Nee

#22 , 01 jan 2015 20:00

[. De facturen opvragen, dat kan ook allemaal niet zomaar, volgens mijn advocaat.

Domicilie volstond in mijn geval, volgens diezelfde advocaat. . Controles zijn een lachertje, !
Als er een zaak voor de rechtbank van wordt gemaakt, zal de rechter wel deze facturen wel vragen aan tegenpartij
Jij moet zorgen voor die controles

Jelias

#23 , 03 jan 2015 10:44

Nogmaals, ik vond geen advocaat bereid hier een zaak van te maken, precies omdat het domicilie wel degelijk in orde was. Het tegendeel bewijzen was volgens mijn advocaat zo goed als onmogelijk en als ik de zaak verloor, moest ik de tegenpartij ook nog eens betalen.
De eigenaars zijn in mijn geval bij de Rotary...raar clubje van "wij vriendjes onder elkaar"...

sloeberken

#24 , 03 jan 2015 11:14

Een advocaat nemen die wel bereid is dit te doen, is altijd een risico dat je in ongelijk gesteld word, dit moet je afwegen voor je naar de vrederechter stapt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”