Woning opgenomen in onteigeningsplan

RG_Haacht
Topic Starter

Woning opgenomen in onteigeningsplan

#1 , 06 jan 2015 21:24

Beste

Ik heb een dringende vraag.

Eind deze week moeten we bij de notaris de verkoopsovereenkomst (compromis) gaan ondertekenen voor de aankoop van een woning.
Nu heeft de notaris op voorhand dit al even naar ons doorgestuurd, zodat we het op voorhand al even kunnen doornemen.

Valt ons het volgende op:
De woning is opgenomen in een rooilijnenplan van 1952 en ook in een onteigeningsplan van 1952.
Meer informatie hierover hebben we nu opgevraagd. Maar mijn vraag is of iemand hier ervaring/advies in heeft?

Moeten wij ons zorgen maken?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#2 , 06 jan 2015 21:37

http://www.mow.vlaanderen.be/bemiddelaa ... gening.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien dat die link u iets kan bijleren? Ik ken persoonlijk weinig van onteigeningen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jan 2015 12:33

Indien dit rooi en onteigeningsplan nog van tel is, wil dat zeggen, dat indien men OOIT besluit de weg te verbreden, je een stuk zal onteigend worden, en dat de voorgevel waarschijnlijk achteruit zal moeten.
Het zal afhangen van hoever de rooilijn achteruit moet, of de woning nog kan blijven bestaan, of enkel verbouwd moet worden. Je kan deze plannen gaan inkijken op de gemeente. Pas op: eventuele renovaties of verbouwingen worden mogelijks niet toegestaan of vergund, en al zeker niet vergoedt bij onteigening.

Reclame

RG_Haacht
Topic Starter

#4 , 07 jan 2015 14:01

Beste Mava

Ik heb daarnet de notaris aan de lijn gehad en die zegt ook dat we ons niet echt zorgen moeten maken omdat de woning voldoende achteraan het terrein ligt.
Achter de rooilijn.
Daarnaast is het plan van 1952, dus is de kans klein.

Bedankt alvast van jouw duidelijke antwoord. Maakt voor mij weeral een stuk meer begrijpbaarder. :)

Groetjes,
Mellissa

Terug naar “Andere”