Ex doet lastig over co-ouderschap

Talvisota
Topic Starter

Ex doet lastig over co-ouderschap

#1 , 08 jan 2015 19:48

Hallo, ik 24, mama van 2 kinderen (2 en 3.5 jaar oud).

Nu ga ik uit elkaar met mijn ex omdat de omstandigheden niet meer te doen waren.
Mijn ex wilt co-ouderschap, en daar ben ik wel mee akkoord, maar niet met zijn huidig beroep.

Wij wonen in West-Vlaanderen en hij werkt in Antwerpen, waardoor hij dus om half vijf 's ochtends opstaat om zich klaar te maken en daarna te vertrekken.
Nu weigert hij van werk te veranderen en wil hij in de week dat hij de kinderen heeft hen om 5u wakkermaken en reeds naar de opvang brengen, waaruit de oudste daarna naar school zou gaan.

In mijn ogen kan dit dus helemaal niet, en al zeker niet met zo'n jonge kinderen.
Nu gaan wij enkel naar een bemiddelaarster, er komen geen advocaten bij te pas, maar nu overweeg ik dit toch echt wel.
Maar zodra ik het woord advocaat opbreng dreigt hij dat ik de zaak toch niet zou winnen omdat hij meer dan capabel is om de kinderen te onderhouden doordat hij zo'n goed werk heeft, hij beweert dat ik de rechtszaak zou verliezen met een hele hoop kosten tot gevolg.

Heeft hier iemand verdere inzage in?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2015 20:23

Gehuwd, wettelijk of feitelijk samenwonend?
Welke hoge kost?
Bemiddeling is voorzien in regelgeving nu.
Co-ouderschap is regel.
U doet in UW tijd wat u wil en hij wat hij wil.
Dus als hij zorgt dat de kinderen goed verzorgd worden staat u nergens en kost het inderdaad maar geld.
Kan perfect dat hij iemand laat komen om in te slapen want bij mijn weten zal er geen opvang om 05 uur open zijn. Trouwens bij mijn weten gaat een opvang ook niet zorgen voor het brengen van één kind naar de school.
Wat u wel kan eisen is dat er een goede omkadering is,net zoals hij bij u.

Talvisota
Topic Starter

#3 , 08 jan 2015 20:29

Wettelijk samenwonend, en hij zou de kinderen om 5u wakker maken om tegen 6u naar de onthaalmoeder te doen, de man van de onthaalmoeder is met pensioen en doet enkele kinderen met de auto naar de kleuterschool, en iemand laten komen om in te slapen zal hij zeker niet doen.

Ik vindt het gewoon erg onverantwoord om zulke kleine kinderen zo vroeg wakker te maken.

Reclame

duma

#4 , 09 jan 2015 09:26

Fransiscus, er zijn zeker opvang-mogelijkheden die het kind ook naar school brengen, dus dat is geen probleem.

TS: In se heb jij niets te zeggen over hoe hij de zaken regelt in zijn week, net zaols hij niets te zeggen heeft over jij het doet.
Echter, kinderen om 5h wakker maken is wel erg vroeg. Vooral als dat een ritme is dat niet elke week wordt aangehouden. Ik neem aan dat dat bij jou niet het geval zal zijn, waardoor dat voor de kinderen zeer moeilijk zal zijn. komt er nog bij dat het vooral voor kinderen héél belangrijk is om voldoende te slapen. Ik zou dit punt dus zeker blijven aanstippen bij de bemiddeling en je gevoel volgen.

Bilocatie is de regeling die bij voorkeur moet uitgesproken worden, tenzij er tegenindicaties zijn waardoor dat niet in het belang van de kinderen zou zijn. Ik zeg niet dat de rechter je gelijk zou geven, maar als hij voet bij stuk houdt, zou ik het toch ook proberen. TENZIJ hij natuurlijk een ander voorstel kan doen waardoor week/week wel mogelijk is en de kinderen niet zo vroeg zouden moeten opstaan. Ik zie nu direct ook wel geen andere mogelijkheid...

Joeri_J

#5 , 09 jan 2015 11:18

5h is vroeg, maar zeker niet te vroeg...

Ik ben zelf uit gezin van 3 en vroeger stonden wij ook 1x om de 3 weken om 5u op.
Aangezien beide ouders in ploegen werkten...
Toen mijn moeder opnieuw gestart was met werken na 3de kind waren we dus 2j 4j & 6j...

Om 5u opstaan, (in zomer enkel jas over aan ,in winter volledig aankleden)
Met auto naar grootouders, daar nog even verder slapen,
ontbijt en na school gebracht door grootouders, tevoet...

Het belangrijkste is dat de kinderen goed opgevangen worden,
bekijk de voordelen... De papa zal ook vroeger thuis zijn en dus 's avonds veel meer tijd hebben voor zijn kinderen...

Dit argumenteren als iets negatief zal niet standhouden vrees ik...

Terug naar “Echtscheiding”