Politie in woning laten

EvilFreD

Re: Politie in woning laten

#16 , 23 apr 2011 18:21

Het is alleen als je er een spelletje van wil maken .... dat parket of onderzoeksrechter soms ook met een voorhamer tegen een mug zal meppen ... ook al meegemaakt.
Daarbij is het in sommige gevallen natuurlijk wel weer heel lastig om uit te vinden óf iemand er een spelletje van maakt, of dat ie gewoon uit principe politie niet in zijn woning toeliet.
Persoonlijk zou ik al sowieso eerst en vooral willen weten waarom ze binnen willen en in welke hoedanigheid ik te maken hebben met de zaak waarvoor ze aan mijn deur staan.
Op basis daar van kan ik dan inderdaad wel eens overwegen om ze niet binnen te laten. Dat zou men als een spelletje kunnen ervaren, maar dat moet dan toch nog maar eens eerst aangetoond worden.
Zoals ik in een andere draad ook al aangaf. Wie bepaalde informatie niet wenst te geven, heeft niet noodzakelijk iets te verbergen (en helemaal niet noodzakelijk iets verdachts).
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel

#17 , 14 feb 2012 12:16

-
Laatst gewijzigd door patjebrussel op 25 dec 2012 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

patjebrussel

#18 , 22 feb 2012 15:05

-
Laatst gewijzigd door patjebrussel op 25 dec 2012 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 22 feb 2012 23:02

Bij mijn weten :
http://books.google.be/books?id=ooGBQCb ... ng&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... zw&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;

patjebrussel

#20 , 23 feb 2012 16:23

-
Laatst gewijzigd door patjebrussel op 25 dec 2012 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#21 , 23 feb 2012 21:38

Zonder toelating ... of het nu voor een huiszoeking is of een verhoor moet er een toelating zijn om binnen te gaan.
Nu als diegene die onderwerp van verhoor is toelating geeft en de andere weigert .... deze is geen betrokkene in de zaak dus is het ook geen verantwoordelijkheid van de politie.
Normaal gaat de politie daar totaal geen punt van maken en ze het zelf laten oplossen, te verhoren persoon mag dan naar mijn bureau komen.
Ze komen niet meer langs. Komt persoon niet dan passen ze de standaardprocedure toe.
Mocht het nodig zijn dan zal de magistraat wel de nodige conclusies trekken.

patjebrussel

#22 , 24 feb 2012 12:53

-
Laatst gewijzigd door patjebrussel op 25 dec 2012 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#23 , 24 feb 2012 22:50

En waarom zouden ze dan wel moeten binnen komen??

wimuyt

#24 , 10 jan 2015 13:22

Is men eigenlijk verplicht de politie in uw woning binnen te laten wanneer deze het vragen ?

Ik dacht toch dat men deze de toegang tot uw woning mag ontzeggen indien deze bvb geen huiszoekingsbevel hebben .

Of heb ik het verkeerd voor ?

In welke gevallen heeft de politie geen huiszoekingsbevel nodig om de woning te mogen betreden zonder toestemming ?

wimuyt

#25 , 10 jan 2015 13:25

kan wijkagent zomaar binnen komen wanneer de garagepoort niet vast is en ik niet thuis ben

giserke

#26 , 10 jan 2015 14:00

Klopt volkomen float.
Zolang je geen verdachte bent ( en dan nog) kan je meestal wel afspraken maken voor de standaard gevallen.
ALS het echt iets dringend of belangrijk is dan zal de politie wel het nodige doen en komen ze wel binnen zonder uw goedkeuring want dan is het heterdaad of gelijkgestelde of hebben ze een 'bevelschift'.
Het is alleen als je er een spelletje van wil maken .... dat parket of onderzoeksrechter soms ook met een voorhamer tegen een mug zal meppen ... ook al meegemaakt.
Dan zal die onderzoeksrechter meer zeer goeie argumenten en aanwijzingen mogen afkomen, wil hij zijn zaak niet afgeknald zien wegens procedurefouten.

mava105

#27 , 10 jan 2015 16:13

Een 2 jaar oude post, gekaapt door WIMUYT, en daardoor een totaal verkeerd antwoordje vanwege Giserke

Terug naar “Privacy-bescherming”