Huur/verhuur kelder tussen buren

Marcke
Topic Starter

Huur/verhuur kelder tussen buren

#1 , 06 jan 2015 22:24

Ik woon in een appartementsgebouw, ben zelfstandige in bijberoep en plaats momenteel al een aantal dingen in de kelder van mijn buurvrouw, momenteel gratis, maar de bedoeling is dat ik haar hier voor ga betalen als ik dit lange tijd zou blijven doen.

Ik las in een andere post het volgende.
Als het voor opslag is voor een firma moet je de inkomsten aangeven bij de fiscus.
Indien een gewone verhuur, aan uw buurman bvb om tijdelijk zijn meubels op te slaan bij een verbouwing, hoef je niets aan te geven
Ik vroeg me af hoe ik dit kan verifieren en of iemand hier enig idee van heeft?

Als ik het goed begrijp:
- Als ze aan mijn zaak verhuurt en ik dit als kosten inbreng, wordt ze belast
- Als ze dit aan mijn prive-persoon zou verhuren dan niet?
In beide gevallen is het enkel voor opslag, en ik zou als privépersoon 1 kelder kunnen huren voor mijn persoonlijke spullen om dan mijn persoonlijke kelder als opslagruimte te gebruiken.

Alvast bedankt voor het advies,

Wannes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcke
Topic Starter

#2 , 11 jan 2015 13:19

Beste,
Iemand een idee?
Met vriendelijke groet,
Wannes

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 jan 2015 13:34

Niets weerhoudt u om een kelder te huren.
U kunt dan wel de kosten daarvan niet inbrengen, anders wordt buurvrouw daarop belast.
Tenzij buurvrouw u dat toestaat natuurlijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2015 22:29

Kan ook een verbod zijn inzake elke handelsactiviteit of opslagruimte in een private kelderruimte in een appartementsgebouw.

Terug naar “Huren”