wat met scheiding met splitsing van schulden

tom38
Topic Starter

wat met scheiding met splitsing van schulden

#1 , 11 jan 2015 16:11

ik zelve en mijn ex zitten in collectieve ,tijdens de scheiding werdt overeen gekomen elk de geld van de schulden op papier gezet bij de advocaat en getekend
Nu beweert mijn collectieve advocaat dat ik alle schulden moet betalen omdat ik werk en mijn ex niet

klopt dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jan 2015 15:10

je kan niet zomaar zélf afspreken om maar de helft van de schulden te moeten afbetalen. Enkel met goedkeuring van de schuldeisers kan dat. Jij kan met dat getekend document wél alles wat je meer dan de helft van de schulden afbetaalt, terugvorderen van je ex.

duma

#3 , 12 jan 2015 15:49

Wat JPV zegt: wat jullie inderling afspreken, telt enkel voor jullie twee. Je kan niet verwachten dat een derde, de schuldeiser, daar rekening mee gaat houden. Die wil, logischerwijze, gewoon zijn geld en zal het halen waar hij kan.
In praktijk kan dat er op neerkomen dat u dat inderdaad zal moeten betalen, maar gezien het onderling akkoord, zal je dat ook kunnen terugeisen van je ex.

Reclame

tom38
Topic Starter

#4 , 12 jan 2015 16:40

Mijn zx zit in collectieve dus zal de schulden naar mij kwijtgescholden worden niet?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2015 17:51

U zit beide in CSR schrijft i in post één.
Elk in één of samen in één CSR?

Terug naar “Echtscheiding”