Problemen immokantoor bij verkoop huurappartement

Knuffietje
Topic Starter
Berichten: 15

Problemen immokantoor bij verkoop huurappartement

#1 , 14 jan 2015 15:38

sinds begin december 2014 staat mijn huurappartement te koop.
De samenwerking met het immokantoor verloopt enorm lastig.
Om bezoeken te regelen loopt het vaak mis.


Ik werk in het onderwijs, waardoor ik regelmatig s avonds nog klassenraden/ vergaderingen heb, daarnaast was er een drukke kerstperiode en heb ik ook mijn agenda.

Ik bracht de mensen op de hoogte dat ik me flexibel wou opstellen naar bezoek uren. Wanneer ze tijdig (een dag vooraf) me op de hoogte brengen wil ik telkens de moeite doen hen te helpen.

Helaas loopt het mis, zij plannen afspraken op momenten dat het hun uitkomt en hierdoor moet ik wel vaker melden dat dir niet past.
Ik probeer dan zo snel mogelijk een voorstel te doen wanneer ze wel kunnen komen, maar dan zit hun agenda weer vol.
Vaak bellen ze overdag, maar heb ik s avonds reeds plannen gemaakt. Ook hier doe ik telkens een tegenvoorstel om hen te helpen.

Ik voel me vaak door hen onder druk gezet. Vooral omdat er weinig interesse is in mijn appartement vrees ik.
De vraag me tijdig te verwittigen en overleggen voor een bezoek gebeurd zelden.
Ik wordt verweten moeilijk te zijn, maar probeer hen steeds te helpen.

Het kan toch niet zijn dat ik mijn agenda moet omgooien voor hen?
Waar sta ik als huurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 14 jan 2015 17:32

Hun wijzen op u rechten met AS dat u 2 dagen en uren afspreekt, 1 dag in de week vb dinsdag tussen 18 en 20u en zaterdag tussen 14 en 18u.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22864
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 jan 2015 20:04

Probleem zal dan waarschijnlijk zijn dat het personeel van de immo op die ogenblikken niet werkt of overuren moet uitbetaald krijgen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2015 10:59

Probleem zal dan waarschijnlijk zijn dat het personeel van de immo op die ogenblikken niet werkt of overuren moet uitbetaald krijgen.
Geloof je nu echt dat een werkende mens die op zoek is naar een huis voor elk plaatsbezoek verlof gaat nemen? Vroege avonden en weekends zijn topmomenten qua bezichtigingen.

WP002
Berichten: 1528

#5 , 15 jan 2015 13:54

Probleem zal dan waarschijnlijk zijn dat het personeel van de immo op die ogenblikken niet werkt of overuren moet uitbetaald krijgen.
Dat is hun probleem. Zo snel mogelijk het advies van sloeberken opvolgen.

Knuffietje
Topic Starter
Berichten: 15

#6 , 15 jan 2015 18:44

Ik vraag ook niet om verlof te nemen aan bezoekers.
Ik wil best flexibel zijn om mensen langs te laten komen,
Enkel doet het immokantoor alsof ik maar moet springen,
Enige vorm van respect is ver zoek.
Een dag vooraf vragen of een bezoek past lijkt me niet onmenselijk.

Franciscus
Berichten: 39718
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jan 2015 19:06

Dat is de tweede mogelijkheid ...of u stelt voor om eender wanneer maar steeds op zijn minst 24 uur op voorhand u telefonisch of nog beter per sms of mail in kennis te stellen.
Brief per gewone post en per AS naar eigenaar en naar immo.
Dat dat uw voorstel is en dat u wenst dat men zich hieraan dient te houden.

Of eventjes nazien ..wat staat er juist in uw huurovereenkomst?
Is het contract geregistreerd?

Terug naar “Huren”