stress, hartkloppingen... door mailhacking ex

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: stress, hartkloppingen... door mailhacking ex

#16 , 16 jan 2015 16:23

Mmm, dat stukje ("mail is gelinkt aan mijn website") heb ik over het hoofd gezien. In dat geval moet je idd ook je account bij je webspace + mail provider checken. De kans dat de ex via die weg aan de e-mails kan, is idd vrij groot... Daar dus ook de wachtwoorden veranderen!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#17 , 16 jan 2015 21:16

Als je het niet vind ...iemand uit uw familie met met een 'nerd' status kan behulpzaam zijn.

elsje1975
Topic Starter

#18 , 17 jan 2015 10:28

Alles is door de hostingfirma gecheckt en niets kon hem 'zomaar' naar mijn mailbox leiden. Hij moet moedwillig mijn mailbox hebben gekraakt. Hij is zelf niet in staat dit te doen, dus heeft hij iemand ingehuurd daarvoor. Niet dat ik zo interessant ben, maar wel omdat hij mij kost wat kost wil laten 'boeten' voor mijn vertrek. Niemand verlaat hem! Hij is narcistisch en duldt niet dat iemand hem uit eigen wil verlaat. Niet professioneel, niet privé. En gezien hij in een milieu vertoeft (veehandel, onderwereld) deinst hij nergens voor terug. Hij heeft nooit toegang tot mijn macbook gehad, nooit.
Een ander maialdres is geen optie. Binnen no-time weet hij mijn nieuwe (ik heb een bedrijfje) en dan kan hij dat ook daar bij doen. Ik denk en hoop gewoon dat recht zegeviert en hij hiermee stopt.

Reclame

elsje1975
Topic Starter

#19 , 17 jan 2015 10:31

de ww van het account bij de hostingfirma heeft hij ook nooit gehad, maar uiteraard zijn alle ww veranderd het afgelopen jaar, meermaals...

Super0072

#20 , 18 jan 2015 14:38

Als beginnend/studerend IT-er ga ik er wat op los fantaseren, maar dit helpt de OP misschien:

1) er is op uw macbook/pc/... een keylogger geïnstalleerd. Dit verklaart het feit dat hij bij veranderende paswoorden het paswoord toch heeft.

Hardware-matige keyloggers vallen meestal wel op, eventueel voor macbooks/laptops een officieel merk-repaircentrum laten checken of die laptop niet is opengemaakt om er een keylogger aan te hangen.

Software-matige keyloggers zijn op te lossen mits volledig wissen van de harde schijf en opnieuw te installeren.

Ik ga er vanuit dat iemand die in uw huis is geweest, toegang had tot uw pc. Een tiental minuten dat u weg bent van de pc is zeker genoeg, misschien zelfs een minuut of twee

UEFI en BIOS-keyloggers zijn in theorie mogelijk, maar praktisch zo moeilijk uit te voeren. Dit zou eerder een hack zijn van orde-grootte NSA, dus als je dat ergens zou moeten kopen, kost u dat zeker een miljoen.

2) uw paswoorden zijn logisch, of "simpel" (8 letters die een woord vormen, bvb). Indien geen enkele keylogger aanwezig, geen "afluisteraars" op het netwerk of andere zaken, kan u bvb een paswoord laten genereren. http://www.passwordcard.org/nl is een voorbeeld, kaartje uitprinten, lamineren, en in je portefeuille steken, en je hebt altijd je safe paswoord bij de hand.

3) u werkt met draadloos internet waar hij het paswoord van heeft, of het paswoord van kan raden (befaamd zijn routers met het standaard paswoord nog ingesteld). Hierdoor raakt hij op uw netwerk, en houdt hij het netwerkverkeer in de gaten, wat mail paswoorden kan opleveren.

4) zoals voor mij al gezegd, outlook of applemail regels die mail doorsturen naar hem.

5) iets wat ik absoluut niet kan voorstellen is dat hij iemand kent, omkoopt, of de servers van uw site/mail-provider heeft gehackt...maar ja, "dat milieu" ken ik niet

Kan voor een techneut een interessante casus zijn...Nummer 4 kan u zelf checken...

Nu, een IT-consultant, of dergelijke laten komen om dat te onderzoeken, zal ook al wat kosten...

Franciscus

#21 , 18 jan 2015 23:37

Zoonlief zo'n IT nerd heeft ooit eens een aanval gedaan op de site van een winkel die we goed kende na 3 dagen had hij al heel wat gegevens ..ook een paswoord om in te loggen op de site van de aankooporganisatie... Volgens verkopers heel veilig ... heeft dan zijn resultaten aan bestuur en bepaalde leden voorgelegd ...
Zo kon hij ook bepaalde stukken van de programmacode wijzigen...zaken waard die firma veel geld voor vroeg ... simpel wijzigen BTW % en van Bf en Gulden naar €.
- Firma vroeg daar Bf 5000 voor.
Was piece of cake. en heeft vele leden een serieuze som geld bespaart.
Daarom indien een nerd in familie die dat allemaal eens laten nagaan.
PS indien wonende in een appartementsgebouw ook de kast van de telefoonlijnen eens laten controleren..

Gebruiker21

#22 , 19 jan 2015 09:33

Ik kan me ook niet voorstellen dat de ex echt een hacker inhuurt voor zoiets. Een doorsnee hacker wil zich met dergelijke "triviale" zaken echt niet bezig houden. Ik denk echt dat er een simpele uitleg is zoals hierboven beschreven om te verklaren waarom hij kan meelezen. Dus best onze raad eens opvolgen: werken vanop een andere PC die uw ex nooit in handen heeft gehad, en vanop die PC alle wachtwoorden veranderen naar "sterke" wachtwoorden (zoals bijvoorbeeld "b8C!d45$dA") en zeker checken dat er nergens regels bestaan die uw e-mail doorstuurt naar uw ex (zowel op mailserver niveau als op lokaal mail-client niveau checken). Als je er zelf niet echt veel verstand van hebt, laat dit dan door iemand met computer-kennis doen. In iedere vriendenkring / familiekring is wel zo iemand te vinden, zou ik zo denken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”