Omgangsregeling niet nakomen

shagger
Topic Starter

Omgangsregeling niet nakomen

#1 , 17 jan 2015 21:43

Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem,
sinds de scheiding is de omgansregeling voor mijn zoon uitgesproken op
1 weekend om de 2 weken en helft van de vakanties,
enkele tijd geleden zat zij met problemen en hebben we onderling besproken
dat ik hem enige tijd elk weekend zou bijhouden tot alles beter was,
nu ze geen problemen meer heeft wil ik terug zoals het uitgesproken is
maar doet zij opeens moeilijk hierover.

Zij eist in haar sms dat ik meer alimentatie betaal en dat ze hem dan eventueel wel eens
een weekend wil bijhouden,

wat kan en mag ik hier aan doen om alles terug te laten lopen zoals uitgesproken
aangezien ik dit bijna niet kan combineren met mijn job en ook niet zo is uitgesproken?
kan zij zomaar meer alimentatie eisen trouwens en hoeveel?

tevens heb ik ook ondernomen dat zij een facebookpagina heeft aangemaakt voor mijn zoon
en wil dit zelf niet aangezien mijn zoon nog maar net 6 jaar is!

dank bij voorbaat allen alvast,

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
shagger
Topic Starter

#2 , 18 jan 2015 15:49

iemand die me raad kan geven aub?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2015 23:20

Er is een vonnis waar alimentatiebedrag instaat?
U houdt al lang de zoon zo bij TEGEN het vonnis is.
U doet vanaf nu elke week dat zij zoon heeft aangifte bij politie dat ze zoon bij u achterlaat.
Op die wijze creëert u een bewijs... ook alle andere getuigenissen kunnen helpen en zeker haar sms.
Mogelijk voor u een reden op 50/50 co-ouderschap te vragen

Wat facebook betreft daar kan u inderdaad vragen die pagina te verwijderen... indien ze weigert zal hier ook de RB kunnen beslissen. ie heeft de paswoorden en wie beheert de site?

Reclame

shagger
Topic Starter

#4 , 23 jan 2015 19:30

Er is een vonnis waar alimentatiebedrag instaat?
U houdt al lang de zoon zo bij TEGEN het vonnis is.
U doet vanaf nu elke week dat zij zoon heeft aangifte bij politie dat ze zoon bij u achterlaat.
Op die wijze creëert u een bewijs... ook alle andere getuigenissen kunnen helpen en zeker haar sms.
Mogelijk voor u een reden op 50/50 co-ouderschap te vragen

Wat facebook betreft daar kan u inderdaad vragen die pagina te verwijderen... indien ze weigert zal hier ook de RB kunnen beslissen. ie heeft de paswoorden en wie beheert de site?
Beste Franciscus,
eerst en vooral alvast bedankt voor de reactie, er is inderdaad een vonnis waarbij het
alimentatiebedrag instaat, ik zal dan zoals u zegt vanaf nu aangifte doen bij de politie zodat ik een bewijs
kan bekomen, word hier verder nog iets aan gedaan of is dit gewoon een vaststelling?
tevens heb ik inderdaad getuigen genoeg die dit kunnen bevestigen alsook de sms'en houd ik bij.
Wat u voorstelt van 50/50 is helaas voor mij niet mogelijk vanwege de moeilijke uren met mijn werk.

Heb al al voorgesteld de pagina te verwijderen maar tevergeefs,
de paswoorden en beheerder is zij vermoedelijk!

mvg,

Franciscus

#5 , 23 jan 2015 19:39

Daar stelt u ze al aangetekend voor in gebreke . U stuurt die brief ook via gewone post.

U stelt dat het beide ouders zijn die SAMEN beslissen over alle zaken van de kinderen.

Het zal echter de familierechtbank zijn - jeugdrechtbank die indien ouders niet tot akkoord komen een beslissing kunnen nemen.

U kan natuurlijk ook vragen dat u mede beheerder wordt en ook het paswoord krijgt . (ALS dat kan bij FB -- want daar ken ik niets van)

Ze wil dus minder zoon en meer alimentatie.
Nu als i geen probleem hebt met zoon bij te houden kan u aan de rechtbank vragen de feitelijke regeling die al x tijd in voege is - gezien de onwil van ex echtgenote - zie sms en FB u die wijziging ook in vonnis wil./
Niet vergeten dan ook de alimentatieregeling om te keren en dat u 50+50 regeling wenst.
PS ook inschrijven van zoon in school is een zaak van beide ouders.

shagger
Topic Starter

#6 , 02 feb 2015 21:20

Hartelijk dan voor uw informatie Franciscus,
tot nu toe houd zij nog voet bij stuk dat ik meer moet betalen,
tevens komt mijn zoon ''bijna'' altijd onverzorgd naar mij en doe ik het nodige
om hem te verzorgen zoals deftige kledij, kapper, enzovoort ..
heb ook sms'en van haar waarin staat dat ik dit allemaal moet doen!
ook nu ik mijn zoon meer bij mij heb moet ik hem
ook meer vervoeren van en naar de moeder wat mij
ook meer kost aangezien zij telkens verder verhuist.

Franciscus

#7 , 02 feb 2015 22:00

Als in het vonnis staat van plaats x naar plaats y en zij verhuisd naar Z zonder u in kennis te stellen of het vonnis te laten wijzigen dan draait zij op voor die extra kosten en verplaatsingen niet u.
is er iets voorzien voor kledij...zo niet dan voorziet u uw eigen kledij en terug in de kledij van bij moeder.
De extra kosten en extra vervoer kan u ook als argument gebruiken en ZEKER de steeds groter wordende afstand.
Staat in het vonnis wie moet halen en brengen en naar waar?
In principe is het dan van van het ene adres wat in het vonnis staat naar het andere adres wat in het vonnis staat.

Turaki

#8 , 02 feb 2015 22:11

De eis van uw ex verbaast mij. Hoe meer uw kind bij u is, hoe minder alimentatie u moet betalen.

Doe vanaf heden telkens uw zoon bij u is, en bij de moeder hoort te zijn, een melding bij de politie (ga de eerste keren langs, met kopie van het vonnis), en noteer het meldingsnr (geen PV, want niet strafbaar). Met deze meldingen kan u dan bij de rechtbank een aanpassing vragen van het vonnis naar de werkelijke situatie, waarbij u meteen een vermindering van de alimentatie vraagt.

Terug naar “Echtscheiding”