Ik zit met het volgend probleem.
Ik heb in begin juni een compromis getekend, waarvan de akte in begin oktober zou verleden zijn.
Ik heb van 13/06 tot 29/9 meermaals aan mijn contactpersoon van het notariaat gevraagd achter een berekening van de notariële kosten omdat deze vereist waren voor men kredietdossier.
Deels van deze communicatie was via telefoon, deels via mail. Dus ik kan aantonen dat hij pas op 29/9 heeft gereageerd en hij een eerste berekening gestuurd. Deze heb ik aan de financiële instantie doorgestuurd. (
Maar blijkt dat hij fouten had gemaakt en dat ze pas op 8/12 de juiste documenten hebben gekregen ( ik had ondertussen de bank gevraagd om rechtsreeks met de persoon in kwestie contact op te nemen )
Nu krijg ik onlangs melding van het immokantoor dat de eigenaar van de verkoop wenst af te zien ( omdat het te lang duurt ) en vraagt achter de schadevergoeding waarop hij recht heeft.
Ik heb morgen een gesprek met de notaris ( niet met de oorspronkelijke contactpersoon ).
Nu zou ik graag willen weten wat men opties zijn. Want persoonlijk zie ik het niet zitten om die schadevergoeding te betalen, aangezien de achterstand komt door het notariaat.
Alvast bedankt