Beste mensen,
Deze vraag heeft absoluut niks met mezelf te maken maar met een kennis die me toch wel een beetje na aan het hart ligt.
Ik ken weinig over deze materie en het is ook helemaal mijn persoonlijk probleem niet.
Mevrouw X is 66 jaar en sinds een jaar met pensioen, ze is absoluut alleenstaand. Haar pensioen wordt bijgepast door het OCMW.
Ze zit al ongeveer een jaar met een probleem qua woonplaats (de details doen er nu niet toe) maar ik vrees dat een ambtelijke schrapping haar boven het hoofd hangt vermits ze al geruime tijd niet meer op het adres woont waar ze nog steeds haar domicilie heeft en op haar huidige woonplaats kan ze zich niet inschrijven. Goed mogelijk is die procedure reeds ingezet maar in deze stad kan dat ruim 6 maanden duren.
Mijn vraag luidt als volgt:
Als mevrouw X ambtelijk geschrapt wordt dan neem ik aan dat ze haar pensioen+bijpassing niet meer krijgt en ook haar steun van de mutualiteit volledig verliest. juist?
Gesteld dat ze zich enkele maanden later opnieuw kan domiciliëren, zou ze dan haar gemiste pensioen + bijpassing van OCMW kunnen recupereren (met terugwerkende kracht) voor de periode dat ze ambtelijk geschrapt was, of zal ze de inkomsten van die periode voorgoed kwijt zijn?
Het is mijn materie totaal niet, dus sorry als ik een domme vraag heb gesteld.
Bedankt alvast voor het meedenken en de reacties.