Huurcontract met vader

egeltje
Topic Starter

Huurcontract met vader

#1 , 21 jan 2015 14:03

Ik heb een appartement gekocht waar mijn vader gaat in wonen. Aangezien hij me een deel geleend heeft zal hij geen huur betalen maar wordt dit beschouwd als mijn aflossing. Voor die lening gaan we een contractje opmaken.
Nu vraag ik me af of ik nog een huurcontract moet opmaken en laten registreren.
Ik zou het liever niet doen voor als je ooit belast zou worden op reële huur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 23 jan 2015 12:07

“Art.1bis.Van elke huurovereenkomst die onder toepassing van deze afdeling valt en die betrekking heeft op de hoofdverblijfplaats van de huurder moet een geschrift worden opgesteld, dat afgezien van alle andere nadere regels, het volgende moet inhouden : de identiteit van alle contracterende partijen, de begindatum van de overeenkomst, de aanwijzing van alle ruimtes en gedeelten van het gebouw die het voorwerp van de verhuur zijn en het bedrag van de huur...”(Woninghuurwet 20 februari 1991).

‘Ik heb een appartement gekocht waar mijn vader gaat in wonen. Aangezien hij me een deel geleend heeft zal hij geen huur betalen maar wordt dit beschouwd als mijn aflossing.

Het bedrag dat u aldus maandelijks aflost geldt als uw vaders ‘huur’.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huren”