EOT rechtsgeldig

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: EOT rechtsgeldig

#16 , 21 jan 2015 16:01

EOT nietig laten verklaren ...op basis van welke elementen?
Uiteraard gezien 'gedragingen' een sociaal onderzoek vragen lijkt me niet slecht ( gebeurd via jeugdpolitie) kan dat al vragen als vader weer eens bijj de politie moet gaan voor alweer een aangifte of mel
ding wegens het niet houden aan het vonnis.

Nietig wil dat dan zeggen dat zij dan onder dwang heeft getekend of dat art 71 Strafwetboek van toepassing zou zijn een macht waaraan niet te weerstaan?
gezien overeenkomst in een vonnis dus nietigverklaring van het vonnis......
Zolang er geen ander vonnis is blijft dit voor alle partijen kracht van wet hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kittyv
Topic Starter

#17 , 10 feb 2015 12:40

Bedankt voor je antwoord. We hebben zelf geen idee op basis waarvan ze EOT nietig wil laten verklaren/zou kunnen laten verklaren, want ze leeft uiteraard al de rest dat erin staat wel na (dit heeft betrekking op de financiële aspecten die papa in het belang van de kinderen in haar voordeel heeft laten spreken; hij wou dat de kinderen nog steeds in hun vertrouwde omgeving konden blijven) Het enige wat ze blijft beweren is dat de bemiddelaar haar leugens heeft wijsgemaakt en dat alleen maar omdat die ooit bij mijn vriend in de klas gezeten heeft in de jaren stillekes... ze hebben elkaar al jaar en dag niet gezien of gehoord en vriend wist zelfs in het begin niet dat ze inderdaad bij elkaar in de klas gezeten hadden, meer als "in de klas zitten" was daar ook niet bij ze zijn nooit bevriend geweest buiten de schoolpoort; hij heeft deze bemiddelaar uitgekozen op aanraden van mensen die al ervaring hadden met hem. En bovendien verdraait ze de woorden van iedereen zoals ze haar uitkomen ook die van de huidige advocaat (die uiteraard niet meer de bemiddelaar die het EOT opgesteld heeft, is); zij beweert momenteel dat mijn vriend zijn advocaat gesteld heeft dat de regeling zoals zij die voorstelt moet gevolgd worden tot de volgende uitspraak, waar de advocaat zwart op wit heeft staan dat hij haar gemeld heeft (via haar advocaat) dat de regeling in het EOT zoals bekrachtigd met het vonnis moet nageleefd worden tot de volgende uitspraak... advocaat stond ook perplex.

Sociaal onderzoek is ons inderdaad ook reeds aangeraden en dat overwegen we voornamelijk door bepaalde zaken die ons ten horen gekomen zijn zoals het feit dat de oudste zoon bij mama in bed zou slapen en dat er gestraft wordt als ze te horen krijgt dat ze met mij plezier hebben en knuffelen wat voor ons niet door de beugel kan... ze moet haar eigen problemen niet op die kinderen projecteren, iedereen begrijpt dat het verwerken van de breuk niet over één nacht ijs kan gaan, maar als mama moet je respect genoeg hebben voor je kinderen om hen daarbuiten te kunnen houden. Bovendien brult ze nogal op de kinderen als zij de deur willen open doen voor papa terwijl zij vindt dat er niet mag opengedaan worden voor hem.

Daarnaast breekt ze nu ook al de officieuze regeling die zij vooropgesteld had. Eerst keurt ze het goed dat ze zondag komen (zonder ons te verwittigen) dan mogen ze maandag (zoals ze normaal volgens haar regels komen) niet meer komen ookal keken de kinderen er heel erg naar uit om eens twee dagen op rij bij ons te zijn ... we zijn er nu vrij zeker van dat ze denkt dat zij bepaald wanneer papa de kinderen mag zien... ik vraag mij alleen af waarom een advocaat haar daarin zou steunen en waarom haar zus die voor het gerecht werkt haar niet tot inzicht brengt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”