Achterstallige huur

Neke83
Topic Starter

Achterstallige huur

#1 , 23 jan 2015 11:23

Hallo

Ik heb een geschil met mijn oude huisbaas. Ik woon ondertussen niet meer in het pand. De huur is opgezegd en liep ten einde 31/12/14. Ik woon nu ergens anders. Het pand werd proper achtergelaten, alle papieren werden samen met de huisbaas ondertekend, sleutels werden teruggegeven, alles afgehandeld.

Ik heb echter nog een achterstallige kost van 820€ dat ik hem nog moet. Dat zijn gemeenschappelijke kosten die nog te betalen zijn en wat herstellingswerken die hij moest uitvoeren omdat de boiler niet meer werkte. Ik zit met een zeer beperkt inkomen momenteel en ik heb niets opzij staan. Dus ik stelde hem voor om het in schijven te betalen.
Ik betaal hem begin februari nog eens 320€ van zodra ik mijn uitkering krijg. Dan is er nog 500€ te betalen.
Hij wil hier echter niet van horen. Hij wil de 820€ in één keer, nu meteen, en nu zegt hij dat hij 'het dossier' naar de rechtbank gaat doorschuiven als hij het geld niet heeft tegen 2 februari.

Wat hangt er mij boven het hoofd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Loria

#2 , 23 jan 2015 11:33

Denk van zodra je iets hebt betaald, je sowieso bereid bent er iets aan te doen. Daar zal een rechter wel rekening mee houden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2015 12:35

Is er een huurwaarborg gesteld? Hoeveel bedraagt die? Als er geen andere schade is kan de achterstand via de HWB geregeld worden.

Reclame

sloeberken

#4 , 23 jan 2015 12:48

Stuur verhuurder een AS met de mededeling dat je het nog openstaand bedrag in x termijnen van x€ wil voldoen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

duma

#5 , 23 jan 2015 15:59

En betaal zeker ook die eerste termijn al!
Op die manier zal de rechter zien dat je een redelijk voorstel gedaan hebt én je eraan houdt en zal die vermoedelijk jouw voorstel wel volgen.

sloeberken

#6 , 23 jan 2015 16:29

Als u aan de afbetaling houd zal verhuurder bijna zeker niet naar de vrederechter stappen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”