Gebeurt dan ook de sleutelovedracht. De plaatsbeschrijving?Maar de huisbazin neemt de nutsvoorzieningen over van ons eind deze maand OMDAT ze niet wil dat het 2 maanden leegstaat...
Zijn we dan nog wettelijk verplicht om iets te betalen?
En wat als dan verhuurder de letter van de huurwet toepast. Dan kan het de huurder 2 maand huur extra kosten (verbrekingsvergoeding)Gebeurt dan ook de sleutelovedracht. De plaatsbeschrijving?Maar de huisbazin neemt de nutsvoorzieningen over van ons eind deze maand OMDAT ze niet wil dat het 2 maanden leegstaat...
Zijn we dan nog wettelijk verplicht om iets te betalen?
Als uw opzeg pas afloopt op 31/03 en u moet betalen tot dan, geef dan de sleutels niet vroeger af!
Op die manier zou de huisbaas het al kunnen verhuren terwijl jij nog huur betaalt!
Wil de huisbaas dat het vroeger vrij is? Goed, maar dan betaalt u uiteraard ook geen hier mee van zodra u de sleutels hebt afgegeven.
De verbrekingsvergoeding staat daar uiteraard los van.
Begrijp niet dat je wil moeilijk doen, er is een overeenkomst die heel gunstig is voor u.@Duma : Inderdaad.. Ze gaat ook de waarborg vrijgeven, dus ik veronderstel dat we de huissleutels ook moeten afgeven..
Dus dat wringt een beetje bij mij, want zij beweert bij hoog en laag, dat haar nichtje pas vanaf april er kan intrekken en niet eerder..
Van zodra we sleutel afgeven, dan ja, kan ze doen wat ze wil..
Ze wil het contract niet eerder laten stoppen, maar ze wilt niet dat het appartement 2 maanden onverwarmd leeg staat..
Maar dat geeft haar niet het recht om de sleutels op te eisen..( volgens mij) want ik betaal nog tot einde maart huur!
@vandebos : 3 maanden opzeg betalen ( daar kan ik mee akkoord zijn, nochtans heeft ze ons bedrogen met te zeggen dat het er rustig wonen was) + 2 maanden verbrekingsvergoeding dat ze laat vallen..
Maar dan de sleutels vragen en de tellerstanden overnemen zodat het niet 2 maanden leegstaat?
Dat zijn eigenlijk haar zaken niet!!! Dus nu kan zij eigenlijk de volgende huurder al 2 maanden eerder erin laten en wij moeten dan dubbel betalen??
Ook niet fair.. Nog maar gezwegen, dat ze voor de volgende huurder maar een contract van 1 jaar opstelt, omdat ze terug problemen verwacht met de buurvrouw?
En dat verbruik van de gang verzwegen heeft? Ik denk dat zij eerder in fout is, dan wij..
Aangezien dat ik dan contractueel nog huurder ben tot einde maart, mag ik mijn adres daar zolang laten staan?
Kimmeke83 ik beweer niet dat alles mooi is, maar je moet zelf u rekening maken wat voor u voordeligste is.@sloeberken : Moeilijk doen? Excuseer?
Vindt u het normaal dat u zou moeten opdraaien voor het verbruik van uw ellendige buurvrouw?
Vindt u het normaal dat een huisbazin het lef heeft om te zeggen, u komt hier te wonen naast een buurvrouw waar u totaal geen problemen gaat mee hebben.. ( terwijl de vorige huurder in volle ruzie is vertrokken)
Vindt u het normaal dat een huisbazin de sleutels vraagt en de tellerstanden op haar naam zet vooraleer het contract afloopt?
Ik niet..
Als je als huisbaas de sleutels vraagt en de tellerstanden op uw naam zet? Waarom moet uw huurder dan nog huur betalen?
Is zij nu verantwoordelijk voor het appartement als er iets gebeurd? Moet mijn brandverzekering blijven lopen? enzo...
Want evengoed als ik dat weiger, kan ze moeilijk doen.. terwijl ik contractueel nogaltijd huurder ben tot einde maart