familieruzie die ons nu geld wilt aftroggelen

MrP
Topic Starter

familieruzie die ons nu geld wilt aftroggelen

#1 , 13 mei 2008 15:22

hallo

de relatie tss mezelf en schoonbroer is door omstandigheden serieus verziekt...en gaat van kwaad naar erger...een gesprek of verzoening zit er niet meer in
Mijn vrouw kreeg nu telefoon van hem dat alle werken die ooit gedaan heeft in ons huis (bv tapijt leggen/slaapkamer schilderen) gaat factureren (is zelfstandig schilder)

Deze heeft hiervoor gepeperde factuur opgemaakt

Mijn vraag is kan dit zomaar?Want is zeker van zijn stuk dat dit kan.

1.is van ong 6 maand of langer geleden
2.was enkel bedoeling om ons handje te helpen en als gewone arbeider zou ik nooit iemand laten komen om deze werken te laten uitvoeren door vakman

Er is nooit afgesproken geweest dat we hiervoor zouden moeten betalen integendeel (was gewoon familie/vriendendienst net zoals ik dan eens met iets meehelp bv al tal van keren zijn pc's herinstalleerd ed of we eens trakteren op etentje ten blijke van waardering)
Wij hebben ook nooit overeenkomst moeten ondertekenen

Vandaag is er factuur van hem in de bus gevallen van bijna 1100€ ! (voor werk + verf ed)

Wat doe ik nu t'beste ? Wachten tot ik aangetekende herinnering krijg
Of aangetekend schrijven sturen en doen alsof mijn neus bloed en met niks akkoord gaan en zeggen dat die werken nooit hebben plaatsgevonden of ?
Of eventueel akkoord gaan met het leggen van bv tapijt bij mij thuis (als die over schade laptop zou beginnen) en met rest niks

Er is ook nooit overeenkomst geweest voor deze werken....
(en een brief laten opstellen door advocaat ofzo....zou dit me veel geld kosten?)
Er zat bij factuur ook nog geschreven briefje in met naam van zijn helper (die daarvoor trouwens niet is geweest) alsook adres van zijn advocaat

Die bewuste helper ligt eigenlijk mee aan oorzaak van ruzie

Misschien eventjes meer of die bewuste ruzie want ik denk dat ze hier ook terzake doet

Enkele maanden terug was ik bij mijn schoonbroer om zijn pc in orde te zetten....ik had zelf mijn laptop mee
Door een 'lompigheid' van hem was laptop perte totale
Geen probleem want zou het in zijn ongevallen verzekering steken daar die zelfstandig is
Deze zou aan verzekering melden dat die tijdens werken bij mij ongevalletje had voor gehad
daarna heeft dit heel lang aangesleept en heb ik heel wat mogen mailen/faxen en bellen om vergoeding van verzekering te krijgen (sleepte ong 2 maand aan)
Toen kreeg ik de goedkeuring dat ze mij zouden vergoeden
Daarna heeft het nog tijdje geduurd alvorens ik t'geld in mijn bezit had.....ondertussen informeerde schoonbroer geregeld of ik tgeld al had.....
Omdat ik het na week nog altijd niet had en die al paar keer gebeld had naar zijn verzekering heeft meneer het nodig gevonden via zijn helper (die iemand kende bij mijn bank,niet zelfde kantoor denk ik) om mijn rekeningen te laten nachecken
Deze had uitprint van mijn rekening (die ik jammer genoeg niet in bezit heb)
Ik was en ben hiervoor nog steeds pissed en ik vind dit niet kunnen...
Ik heb mail gestuurd naar mijn bank waar men ermee bezig is en men liet weten dat dit inderdaad niet kan want het bankgeheim niet zomaar mag geschonden worden maar das ondertussen ook al week of 2.....

Misschien ook nog iets omtrent dit schenden bankgeheim...kan ik hiervoor ook 'formeel' klacht indienen
voila dit is het zo ongeveer....hopelijk ben ik niks vergeten en is het min of meer duidelijk
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wingman

#2 , 14 mei 2008 12:14

De persoon welke uw rekeningstand heeft opgevraagd en doorgegeven zal zijn job vaarwel kunnen zeggen als dit uitkomt.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

MrP
Topic Starter

#3 , 12 jun 2008 10:41

nieuws gekregen van bank dat onderzoek ten einde is en men nodige gedaan heeft

Vandaag ook aangetekend schrijven gehad van schoonbroer waarin staat factuur binnen de 8 dagen moet betaald worden

Iemand raad hoe ik nu moet handelen rekening houdende met mijn eerste bericht ?
thx

Reclame

Terug naar “Archief”