Dag iedereen,
Ik probeer mijn verhaal kort en duidelijk te houden.
De situatie is als volgt: in maart vorig jaar (2014) is mijn grootmoeder overleden, dus is mijn grootvader (96 jaar) achtergebleven.
Het probleem nu is dat het geld dat op de bank staat (bankrekening op beide namen etc.) geblokkeerd is totdat alle kinderen getekend hebben.
Laat echter dat nu net het probleem zijn. Ze zijn met 8 kinderen waarvan er 7 getekend hebben en 1 moeilijk doet.
Volgens mijn nonkel zouden er in het verleden zogezegd dingen gebeurd zijn die niet kloppen.. Mijn grootvader is naar de notaris gegaan om op al zijn vragen te antwoorden met alle bewijzen die daarvoor nodig waren.
Nog steeds is hij niet tevreden en vermoedelijk zal hij nooit tekenen (zijn vrouw zit hier achter, de meest misselijke mens dat ik ken)..
Mijn grootvader is 96, en kan nu dus alleen aan zijn pensioen. Dat is uiteraard niet voldoende omdat hij altijd zelfstandige geweest is.
Hij heeft altijd alles weggegeven aan kinderen en kleinkinderen en dit altijd op een correcte manier.
Volgens advocaat en notaris is er niets dat hij kan doen. Hij had het gedacht om een lening aan te gaan en het geld dat vaststaat in onderpand te geven maar helaas blijkt dit ook niet mogelijk te zijn.
Hij heeft ook nog een bouwgrond ter waarde van +/- 100.000€ in zijn bezitting. Wat kan hij doen om ervoor te zorgen dat zijn zoon niks van dit geld ziet?
De arme mens heeft niet eens geld als hij grote kosten heeft aan zijn huis of wagen.. En altijd maar alles voor zijn kinderen gedaan.. En wat krijg je nu? Stank voor dank! Echt zielig om aan te zien.
En wat gebeurd er met het geld als hij sterft? Blijft dit dan vast staan? Ik heb gehoord dat dit zolang m'n nonkel niet tekent, dat blijft staan. En wanneer hij zou sterven zouden zijn kinderen alsnog kunnen tekenen. Maar uiteraard gaan zij dit niet doen onder de druk van hun moeder.. De dood van m'n grootvader, dat is wat m'n nonkel wil.. Onbegrijpelijk!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes Maarten