Hallo ,
Ten einde raad begeef ik mij op dit forum met de hoop een antwoord te vinden voor mijn probleem .
Sinds eind oktober houdt de mama na onze onderlinge overeenkomst van ongeveer 12 jaar geleden de kinderen weg bij mij.
Ze is na al die tijd plots naar de rechtbank gegaan met die overeenkomst !
Haar reden : GELD !
Ik ben ongeveer twee jaar geleden na vijf jaar zelfstandigheid moeten stoppen en ben sindsdien door hel geweest om terug op mijn plooi te komen waardoor ik een achterstand opgebouwd heb van mijn alimentatie . Ik betaal wel iedere maand met hier en daar extra volgens dat het kan om af te lossen.
Heb ook moeten zoeken om zo vlug mogelijk weer een dak boven mijn hoofd en dat van de kinderen te krijgen . Domiciliëring ging iets moeizamer maar is uiteindelijk ook in orde geraakt . Dus huisvesting is in orde .
Ik ga nu sinds november geweest zoveel mogelijk naar school om toch nog een glimps op te vangen van mijn kinderen.
Dus het gaat haar gewoon om het geld want voor de rest zijn er geen problemen. Ze vertelt tegen de kinderen dat ik eerst nog papieren moet in orde brengen. De ware toedracht zal ze wss niet durven zeggen . De kinderen zien mij graag en willen graag weer naar mij komen !
Mijn vragen :* Is dit wettelijk om op die manier mijn kinderen weg te houden ?!
* Zijn er geen sancties voorzien voor het onterecht weghouden van de kinderen ?
Ik ben het persoonlijk beu om gediscrimineerd te worden als papa voor de rechtbank !!
Dat is ongeveer in het kort wat ik kwijt wil en ik hoop op een degelijk antwoord van iemand aub ...
Met vriendelijke groeten .
Alain