Beste,
Ik had een vraag in verband met de huurwaarborg waar ik een beetje hulp bij kan gebruiken.
Het zit zo: Drie vrienden en ikzelf huren samen een huis waarvan de huurwaarborg 2 maanden huur bedroeg. Wij hebben dit samen met de eerste maand huur doorgestort naar onze huurbaas (tussenpersoon) en dus op dezelfde rekening. Later hebben we gehoord van vrienden dat zij problemen hadden met de huurwaarborg van hun huis (i.v.m. de terugbetaling) en dat ze deze beter op een geblokkeerde huurwaarborgrekening gezet hadden.
Nu willen wij niet dezelfde problemen voorhebben en dus had ik gevraagd aan de huurbaas of hij die huurwaarborg niet op een geblokkeerde rekening wou zetten en hij antwoordde nogal vrij snel dat hij dit gedaan had (eerst had hij een vorig mailtje hieromtrent ook al genegeerd). Maar volgens mij is dit toch niet mogelijk aangezien wij niets hebben ondertekend over deze geblokkeerde rekening.
Omdat hij toch ook niet al een te goede reputatie heeft bij ons als huurbaas vroegen wij ons of of dit kan (een geblokkeerde(huurwaarborg)rekening openen) en of we dit op één of andere manier kunnen controleren.
Alvast bedankt,
Niels Buseyne