Definitie van "gemeenschappelijke delen"

a14r
Topic Starter

Definitie van "gemeenschappelijke delen"

#1 , 05 feb 2015 19:43

Beste forumleden,

Ik huur sinds mei 2009 een vrijstaande woning in een bungalowpark met een standaard 3-6-9 contract. Het onderhoud van de bomen, de grachten en de onbebouwde percelen in het bungalowpark gebeurde tot en met 2012 op vrijwillige basis door enkele eigenaren. In 2013 heeft de vereniging van eigenaren beslist dit uit te besteden. Dit komt op +-80 euro per eigenaar per jaar. De huurder verhaalt dit op mij en beroept zich op de volgende clausule in het huurcontract: "Zijn ten laste van de huurder: het abonnement op en het verbruik van water, elektriciteit, televisie, telefoon, ruiming van de septische put, alsook zijn aandeel in de kosten betreffende de gemeenschappelijke delen".

Mijn vraag is: valt zoiets onder de noemer "gemeenschappelijke delen"? Voor zover ik weet zijn de wegen in het bungalowpark openbare weg, er is geen slagboom of iets dergelijks aan de ingang ervan.

Alvast dank voor een eventueel antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 feb 2015 19:54

Voor de beschrijving van de gemene delen moet men de statuten van het domein raadplegen.
Laatst gewijzigd door roharro op 05 feb 2015 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#3 , 05 feb 2015 19:56

Is,normaliter ten laste van de bewoner die het genot van de uitgevoerde werken heeft.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2015 20:03

Gezien VME zullen de wegen wel geen openbare weg zijn maar wel een openbare plaats.
Misschien als VME toch enkele maatregelen treffen inzake wie er mag komen en wie niet - wie maakt er gebruik van?
Veldwetboek ... parkeerregeling enz
U moet idd eens lezen wat er over grasvlakten, groenruimten enz enz allemaal in de basisakte staat.
Gezien VMZ zijn de statuten al gecoördineerd? Wordt er permanent gewoond?
Is daar geen syndicus???
Gaat niet over de wielklem maar over de regels van o;a het veldwetboek en wat men als VME /eigenaars kan en mag.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p246475" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”