Facturen van betwistbare vennootschap betalen ?

ManuelfromB
Topic Starter

Facturen van betwistbare vennootschap betalen ?

#1 , 06 feb 2015 12:53

Hey,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum kom en zit met een vraagje... Ik heb een tijdje gebruikt gemaakt van diensten en ook betalingen gedaan aan een bedrijf. Nu heb ik door verschillende verhalen of dit bedrijf dit wel mag doen in Belgie want het zou een constructie zijn met eigenaars in Cyprus en een vennootschap in Engeland.
Ik heb geen zin om in de toekomst rekeningen van de overheid te krijgen over niet betaalde bijdage op de diensten die ik aan hun betaalde dus is mijn vraag of ik de laatste betalingen beter uitstel of hoe ik hier mee moet omgaan.
Ik heb ondertussen wel een aangetekende zending voor de laatste facturen gekregen maar met een copy van een handtekening en zonder ondergetekende.

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt
Manuel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 06 feb 2015 13:04

Als een bedrijf u diensten levert moet u die betalen, ongeacht het bedrijf gevestigd is in België, Cyprus, Engeland, Nigeria, de Kaaimaneilanden, ...

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2015 13:04

Als die een Belgische BTW nummer hebben is het zeker al geen probleem.

Wie of waar de aandeelhouders ook wonen, of hun zetel hebben is geen enkel probleem, er zijn in België zoveel vennootschappen waar de aandeelhouders in een ander land gevestigd is.
Ik heb ondertussen wel een aangetekende zending voor de laatste facturen gekregen maar met een copy van een handtekening en zonder ondergetekende.
Er worden zoveel brieven met een copy van een handtekening, daarom moet je factuur wel betaald worden dit is zeker geen reden om je factuur niet te betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 06 feb 2015 13:07

Als u de diensten hebt ontvangen, moet u er logischerwijs ook voor betalen. Het is niet omdat het een ingewikkelde constructie lijkt, dat ze per definitie illegaal is. Wat is concreet het probleem?

ManuelfromB
Topic Starter

#5 , 06 feb 2015 13:22

Diensten( zijn personen die gewerkt hebben) ik zou niet graag willen dat er premies rsz enz .. niet betaald zijn waar ik achteraf voor verantwoordelijk zou gesteld worden.

LeenW

#6 , 06 feb 2015 13:28

Ok, dat heeft niemand graag, maar wat voor bewijs/vermoedens hebt u juist? Je kunt een factuur niet weigeren te betalen omdat uw kleine teen een beetje jeukt.

denlowie

#7 , 06 feb 2015 13:33

Ik zou die factuur toch maar snel betalen, want als de deurwaarder komt zal het een paar honderd euro's meer zijn.

Het is niet omdat de maatschappelijke zetel in Londen is dat je geen facturen meer moet betalen.

ManuelfromB
Topic Starter

#8 , 06 feb 2015 14:20

kan ik ergens vragen of die vennootschap met alles in orde is om zeker te zijn ? Of moet ik maar hopen dat deze alles correct regelen in Belgie ?
Ik krijg nooit een naam van een persoon op de briefwisseling, vandaar samen met verhalen dat ik ook twijfel

denlowie

#9 , 06 feb 2015 15:23

Kijk op het KBO via zijn ondernemersnummer .

Terug naar “Handelspraktijken”