Beste lezers, hopelijk kan iemand mij helpen met volgende kwestie :
ik werkte samen met bedrijf X ZONDER contract. De samenwerking is stopgezet en ik ben overgestapt naar de concurrentie.
Nu krijg ik constant dreigende mails van bedrijf X omdat zijn naam gelink naar mijn bedrijf nog terug te vinden is via google. Ik gebruikte zijn naam + bijvoegsel.
Ik had een contract met gouden gids + website. Dit is offline gezet. Ik heb de indruk dat deze gegevens uitwisselt en daardoor sta ik met zijn naam + bijvoegsel nog op anders websites. Ik heb alles in het werk gezet om alles te verwijderen toch blijft de naam vaak staan. De websites zelf zeggen geen invloed te kunnen uitoefenen op googles zoekresultaten. Dit zou na een tijd automatisch verdwijnen. Ik heb dit alles al doorgeven aan bedrijf X maar hij blijft dreigen met juridische stappen. Hij zegt dat er hoge boetes staan op het gebruik van andermans naam. Moet ik me ernstig zorgen maken? Kan ik zelf nog iets ondernemen hiervoor? Kan ik ergens zien of hij een patent heeft op die naam? Of m.a.w : kan iemand raad geven ??? Alvast bedankt