enkele vragen bij echtscheiding

Elto15
Topic Starter

enkele vragen bij echtscheiding

#1 , 09 feb 2015 12:21

situatie: ik ben een paar maanden geleden vertrokken bij mijn partner en woon nu dus ergens anders. We hebben een huis waarvoor we nog enkele jaren voor moeten afbetalen en 2 kindjes (onder de 12jaar). We hebben nog geen notaris ofzo gecontacteerd.
NU heb ik al veel gelezen hier op deze site maar er zijn nog enkele onduidelijkheden.
*(deze vraag reeds al gesteld maar hier een kopie ervan)
ivm huur, er stond dat ik 'eventueel' huur kon vragen (niet dat ik dat direct van plan ben) zolang zij in het huis woont, geldt dit ook als er

kinderen bij betrokken zijn?
Kan voor die huur de volledige afbetaling van de lening aanzien worden, maw dat ik geen huur vraag maar ook mijn

deel van de lening daarvoor aanzie?

*Kan zij eisen dat ik de volledige lening mee blijf betalen zolang de kinderen geen 18 jaar zijn en zolang de lening nog niet is afbetaald, ongeacht of de scheiding officieel zou zijn?

*kan zij eisen dat een 'eventuele' verkoop van het huis tegengehouden wordt zolang de kinderen geen 18 jaar zijn? M.a.w. dat zij het huis niet koopt noch verkoopt. Met direct gevolg dat ik natuurlijk ook niet kan denken aan zelf een huis te kopen vermits ik daar het geld dan niet voor heb.

*kan ze eisen dat ik een (redelijk groot) deel betaal aan haar voor de kinderen terwijl zij het kindergeld al krijgt en tevens mijn maaltijdcheques (ook al een leuk bedrag). Dit terwijl de kinderen nog redelijk jong zijn en zulk bedrag nog bijlange na niet nodig hebben.

*kan ze eisen dat ik voor andere kosten in het huis de helft blijf betalen? Dus rekening als water, elektriciteit, telenet, telefoon,...

Tot hiertoe betaal ik netjes alles om de vrede wat te behouden. Maar ik ga iets huren en dan kan ik dat allemaal niet meer betalen. Dan vrees ik dat er niet veel overblijft van hetgeen ik verdien.

Tevens zegt ze dat ze nog 'verder' kan gaan dan dat allemaal vermits ik het huis heb verlaten. Klopt dit?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding