Hallo iedereen,
In het kort zal ik mijn vraag hieronder plaatsen.
Ik heb een hoge ereloon ontvangen van een advocaat die ik zelf heb ingeschakelt om voor mij te werken als pro deo.
Dus ik gaf hem de nodige stukken (samenstelling gezin + inkomsten) mijn inkomsten waren 389euro/m uitkering.
De advocaat heeft mij natuurlijk opgelicht door mij wijs te maken dat hij pro deo werkt voor mij.
Ik was in die tijd een jongen van 21j die nog geen nuttige info betreft juridische zaken genot.
Ik moest voorschotten betalen die ik dan terug zou krijgen, heeft hij mij wijsgemaakt.
Het ging om ontkenning vaderschap voor mijn vriendin haar ex van mijn biologische dochter met mijn vriendin die de wettelijke
vader mijn vriendin haar ex man kreeg.
De ontkenningvaderschap was gelukt. Hij vraagt een ereloon van 3000euro aan mij.
Ik tuurlijk in shok geraakt en begreep het ineens niet meer. Maar daarna viel mijn frank.
Ondertussen zijn we 2015 en word ik binnen paar dagen 26j en ik word vandaag gebeld door deurwaarder dat
het vonnis betekend was en of ik een afbetalingsplan wil.
Ik weigerde het en liet weten dat ik het niet zal betalen maar eerder gaan betwisten/in beroep gaan. (reken ook gdw alvast bij)
Mijn vraag is --> Waarom heb ik nooit een brief in mijn brievenbus gehad van een vonnis/uitspraak ???
Want als ik dat had gekregen dan zou ik ook meteen in hoger beroep gaan.
Nu weet ik niet of de termijn al vervallen is die mij zou toelaten om in beroep te kunnen gaan.
Het kan zijn dat er ooit wel een vonnis verstuurd was maar op een andere adres te Gent waar ik ooit gewoond heb.
De advocaat zette in het dossier mijn adres te Gent. Hij wist ook meteen van mijn nieuwe adres waar ik nu woon.
Daarom dat hij ook zijn ereloonafrekening naar mijn huidige adres wist te versturen.
Want mijn huidige adres is 100km van Gent. En dat al 3j lang.
Ik begrijp niet dat ik niets ontvangen heb en op die manier mijn recht ontnomen is om in hoger beroep te gaan door de vervallen termijn.
Ik ben nu een student 2j en geniet een uitkering 1100euro als gezinshoofd 2kinderen + vriendin(toekomstige vrouw werkloos)
Mijn 2de vraag is ---> Kan ik iets doen? Ik wil gebruik maken van mijn recht om in hoger beroep te gaan.
Ik kan bewijzen tonen dat ik maar 389 euro kreeg toen ik advocaat heb ingeschakeld en dat 3j lang.
Ook een belangrijke zaak is --> Zou de rechter de advocaat niet in vraag stellen waarom dat hij rekeningen stuurt
naar een persoon die zelfs minder inkomen heeft dan een bestaansminimum? Op deontologisch vlak.
Ik hoop voor een antwoord.
Vriendelijke groeten