Geld op rekening gekregen dat niet voor mij bestemd was

nin
Topic Starter

Geld op rekening gekregen dat niet voor mij bestemd was

#1 , 11 feb 2015 08:00

Hallo,

Ik kreeg recentelijk een (klein) bedrag op mijn rekening gestort dat niet voor mij bestemd is. Aangezien ik met heel deze historie niets te maken heb, vroeg ik mij af wat er nu moet gebeuren. Ben ik verplicht om dit geld terug te geven mocht er iemand om komen vragen?

Alvast bedank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nin
Topic Starter

#2 , 11 feb 2015 08:47

Ter verduidelijking: De echte bestemmeling is mijn ex-man. Hij moet me nog vergoeden voor iets wat hij heeft stukgemaakt in 2013. Geld waarnaar ik dacht te kunnen fluiten.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 11 feb 2015 10:09

Als u een schuld hebt aan uw man en uw man een schuld aan u, kan u deze twee schulden compenseren.

Alleen zit het zo dat u geen schuld hebt tegenover uw man, maar tegenover degene die de betaling uitvoerde (op grond van de onverschuldigde betaling)
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 11 feb 2015 10:09

Als u een schuld hebt aan uw man en uw man een schuld aan u, kan u deze twee schulden compenseren.

Alleen zit het zo dat u geen schuld hebt tegenover uw man, maar tegenover degene die de betaling uitvoerde (op grond van de onverschuldigde betaling)
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

jefke007

#5 , 11 feb 2015 10:52

maw als ze het slim spelen dan eist degene die het geld op jou rekening gestort heeft het geld terug van jou.
Uw man kan het niet van u terugeisen omdat hijzelf een schuld heeft bij u.

Waarschijnlijk gaat uw man het geld terugvragen aan degene die het aan u gestort heeft, en die gaat het op zijn beurt aan jou terugvragen

Terug naar “Bank & Beurs”