Registratie huurcontract: pro & contra?

Nico1984
Topic Starter

Registratie huurcontract: pro & contra?

#1 , 12 feb 2015 17:18

Sindskort huur ik met mijn vennootschap een kantoor(tje). Er wordt ons gevraagd het huurcontract te registreren. Dit kost natuurlijk beetje geld (€150), maar ik zie er het voordeel niet van in.

Vandaar mijn vraag: wat is het voordeel van het registreren van het contract? Of het potentiële nadeel, als we dat niet doen?

Tnx voor feedback...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2015 18:24

De verhuurder verhuurt het kantoortje nog eens met een contract gedateerd op een dag voor het uwe.... en wat gaat u nu doen?

WP002

#3 , 13 feb 2015 11:51

Bij zowat ELK dispuut over de huur zal de eerste vraag zijn 'was het contract geregistreerd?'

Reclame

Vandebos

#4 , 13 feb 2015 12:16

Bovendien gaat het hier om handelshuur waar de niet registratie door de huurder (contractueel verplicht en afdwingbaar in tegenstelling tot woninghuur) zwaar zal meegewogen worden bij een geschil. De niet registratie is immers vaak een eerste indicatie van fiscale fraude of ontwijking van de sociale wetgeving.

Nico1984
Topic Starter

#5 , 14 feb 2015 10:27

ok - dat is duidelijk. Bedankt!

Terug naar “Huren”