uitspraak in beroep in mijn nadeel (schuldbekentenis)

tobesani
Topic Starter

uitspraak in beroep in mijn nadeel (schuldbekentenis)

#1 , 17 mei 2008 13:50

ik ben veroordeeld tot het betalen van 36000€ + gererchtskosten aan mijn ex
toen ik hem enkele jaren geleden het huis (mijn eigendom) uit zette na een relatie van ongeveer 9 jaar en twee kinderen samen moest ik van hem een schuldbekentenis tekenen
hij wou namelijk geen allimentatie betalen voor zijn kinderen en dekte zich daar mee in

nu moet je weten dat gedurende die jaren hij regelmatig zat thuis kwam en dan de boel kort en kein sloeg en als dat niet genoeg was of als ik tussen kwam hij mij ook wel enkele rake klappen uitdeelde
wij waren in het begin dat we gingen samenwonen overeen gekomen dat ik thuis zou blijven om voor de kinderen te zorgen , ik had dus geen eigen inkomen
daarom vond hij ,toen ik eindelijk de moed had om hem buiten te gooien ,recht had op al het geld dat hij in mij en de klinderen had geinvesteerd
uit schrik voor hem heb ik dan een briefje gegeven dat ik hem 36000 € schuldig was , naar zijn berekening het bedrag dat hij nog zou moeten betalen aan allimentatie v oor zijn kinderen

op aanraden van het OCMW waar ik steun moest gaan zoeken nadat ik terug er alleen voor stond "moest" ik allimentatie voor mijn lkinderen vragen , dat was hun recht
nu heeft hij dit proces gewonnen omdat ik niet genoeg bewijzen heb dat hij daadwerkelijk agressief was ( 2 pv's maar en enkele getuigenissen )

maar ik heb "geluk"
ik mag van de rechter mijn schuld afbetalen met 450€ per maand
rekenen jullie mee
ik heb een inkomen van 1200€/maand + 600€ kindergeld ( 3 kinderen)+200 allimentatie
betalingen elke maand 400(huis),200(nuts); 75 ( verzekeringen); 100 (telecom), leningen( 500) aangegaan om toch maar rond te komen , 200 ( benzine), 100 ( advokaat)
waar moet ik nu die 450 nog gaan halen
weet iemand raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie

#2 , 17 mei 2008 18:37

@tobesani: ik probeer maar een oplossing te bedenken: ben je al eens langs geweest bij de dienst schuldbemiddeling van het OCMW?
Indien het huis je eigendom is: een hypotheek in tweede rang? Of een verhoging van de éérste rang?

JohnD

#3 , 17 mei 2008 21:22

Kijk die benzine en de telecom kunnen er al af volgens mij. Verder is dit natuurlijk tragisch; laten we echter niet vergeten dat je een uitzondering bent. De rollen zijn gewoonlijk omgekeerd als het alimentatie betreft. De meeste gescheiden mannen zullen je dat wel vertellen.

Reclame

tobesani
Topic Starter

#4 , 18 mei 2008 17:07

heb nog maar juist deze week de uitspraak ontvangen en ben inderdaad van plan om een schuldbemiddeling aan te vragen maar ik weet niet hoe dat juist in zijn werk gaat en of dan iets van dat bedrag verminderd
zal nog veel moeten regelen want in het vonnis staat dat ik de rechtplegingsvergoeding van 2000 al voor 1/6 moet betalen

Terug naar “Archief”