Mijn zoon wil weg uit zijn kot wegens lawaaihinder enz. Vorig jaar heeft hij reeds op het zelfde kot gezeten na ondertekening contract voor één jaar (einde contract op 31/08/2014) maar nu niks dan problemen daar. Voor dit academiejaar (2014-2015) heeft de kotbaas mij echter geen huurcontract laten tekenen (hij heeft dit nagelaten in het begin van het academiejaar ondanks mijn vraag). Mijn zoon heeft daar tot nu dus eigenlijk gezeten zonder contract. Bij nazicht is nu op de koop toe gebleken dat ik nog geen enkele maand huur heb betaald omdat de domiciliëring automatisch werd stopgezet op 31/08/2014. Dit is mij echter ontgaan omdat ik er verkeerdelijk van uitging dat de domiciliëring nog steeds actief was en ik heb ook geen enkele aanmaning tot betaling gekregen tot nu toe! Blijkbaar zeer slordige kotbaas!
Vermits er geen contract werd getekend neem ik aan dat mijn zoon zonder enig probleem daar kan vertrekken of vergis ik mij?
Zelfs die zes maanden (niet-bedoelde) achterstallige huur lijkt mij discutabel zonder contract (als ik het hard zou willen spelen).
Is dit zo?
Gustaaf