Er is mij het één en ander niet duidelijk. Ik hoop langs deze weg meer te weten te komen wat rechtvaardig is en hoe de wet hier tegenwoordig tegenover staat.
Ik ben nu reeds 3 j. gescheiden en mijn ex-man heeft de procedure van vereffening en verdeling aangevraagd.
Mijn ex-schoonouders hebben verschillende bedragen gestort over een periode van 20 j. Dit werd gestort op onze gezamenlijke rekening waarop hun naam vermeld stond zonder verdere vermelding.
Kan mijn ex dit nu alsnog terugvorderen?
Zoja, dan voelt dit voor mij als onrechtvaardig. Wij kwamen destijds moeilijk rond. Hij werkte bij zijn ouders in de zaak en verdiende weinig. Hij vond dat ik best niet kon werken en voor de kinderen zou zorgen. Ik heb dan toch een job als poetsvrouw verworven omdat ik onder de mensen wou komen. Ik had een diploma die moeilijk te combineren was met ons gezin.
Ik vind dat zijn ouders destijds geprofiteerd hebben om hem zo weinig te betalen. Voor mij was dit ok, omdat ze dit naar mijn gevoel compenseerden door een bedrag op onze rekening te zetten. Maar nu vragen ze dit allemaal terug...
Wanneer mijn ex thuis was, zat hij constant in zijn hobbyruimte. Het geld dat we dan al eens opzij konden zetten, gebruikte hij voor zijn hobby. Zijn hobby levert hem stukken op die veel geld waard zijn. Laat zeggen dat ik daar toch een deel mee in geïnvesteerd heb. Hij had reeds stukken aangekocht voor ons huwelijk ook. Na de scheiding is hij die stukken komen halen, omdat hij vreesde dat ik daar anders de helft van zou opeisen.
Wij hebben samen een huis dat binnenkort zal verkocht worden. Dit is voor 2/3 afbetaald. Nu vrees ik dat hij al het geld zal krijgen en dat er voor mij niet veel zal overblijven. We hebben 20 j. alles gedeeld. Iets in mij zegt dat dit niet rechtvaardig is. Ik heb niets gezegd tegen de advocaat over zijn hobby, maar als ik weet dat ik niets van het geld van ons huis zal overhouden , dan kan ik dat toch moeilijk accepteren.
Jullie meningen zijn welkom