Klachtenbrief tegen aannemer plaatsen ramen!

mariadriessen
Topic Starter

Klachtenbrief tegen aannemer plaatsen ramen!

#1 , 23 feb 2015 10:34

Mensen,

Ik weet niet of dit hoort maar ik zou graag wat advies willen.

Wij hebben paar weken geleden nieuwe ramen laten plaatsen aan ons huis, alleen heeft dit bedrijf enorm veel schade toegericht aan de muren en ook tegels beschadigd, buitenkant is ook beschadigd de tegels, en zelfs onze rolgordijnen meegenomen terwijl dit niet de afspraak was.
Wat kan ik hieraan doen? Deze bedrijf wist dat we het huis gingen verkopen en nu hebben ze ons extra kosten bezorgd.
We moesten een klusjesman inhuren voor gips af te werken, tegels weer te plakken de gaten die zij hebben aangebracht in muren dicht maken etc

Ben bezig met een klachtenbrief naar ze te sturen maar wat kan ik in die klachtenbrief eisen?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2015 10:46

Begin met alles op een tijdslijn te plaatsen dus per datum/uur en dan per raam.
Daarna per plaats schade beschrijving schade
Wat meegenomen is enz
Uiteraard ook uw verzekering rechtsbijstand in kennis stellen mocht deze ook contractuele feiten dekt.. nu schade toebrengen en
diefstal van de rolluiken kan mogelijk wel gedekt zijn.
Geeft hen 8 dagen na ontvangst AS ( u stuurt ook een gewone brief en verwijst naar elkaar)
Zij moeten de schade herstellen als een goede huisvader.
Is de rekening al betaald?

mariadriessen
Topic Starter

#3 , 23 feb 2015 10:52

Bedankt.
Ja de rekening is al betaald.
Huis stond leeg dus kon pas na het plaatsen goede controle doen wat er stuk was namelijk.

Ik zal hun een eerst een email sturen en daarna stuur ik een AS.

Alles is al gemaakt en paar dingen moeten we nog doen (want we wouden snel het huis in de verkoop zetten)
kan ik de kosten in de email zetten wat het ons heeft gekost?

Reclame

mava105

#4 , 23 feb 2015 11:37

Wat stond er juist in de offerte over de afwerking? Of was het enkel plaatsen van ramen zonder meer. Hoe werden de dagkanten van de ramen en tabletten afgewerkt na plaatsing.
Natuurlijk niet slim factuur te betalen zonder enige controle van de werken.

bambipower

#5 , 23 feb 2015 12:44

als u ze de kans niet hebt gegeven om het zelf te herstellen of laten herstellen, dan vrees ik het ergste.

Franciscus

#6 , 23 feb 2015 13:01

U moet ze inderdaad de mogelijkheid geven om te herstellen.
Zorg zelf dat u een 'expert' bijhebt.

Sirkii

#7 , 23 feb 2015 20:41

Wat stond er juist in de offerte over de afwerking? Of was het enkel plaatsen van ramen zonder meer. Hoe werden de dagkanten van de ramen en tabletten afgewerkt na plaatsing.
Natuurlijk niet slim factuur te betalen zonder enige controle van de werken.
Dit is de cruciale vraag: dagkanten afwerken verhoogt een offerte met 25 to 40% want is arbeidsintensief. Rolgordijnen ... : was het wegnemen/terugplaatsen voorzien in de offerte zoniet had je die zelf moeten demonteren want nu liggen die met zekerheid op de container.

Als enkel de brute plaatsing van nieuwe ramen besteld was is het normaal dat je zelf instaat voor de afwerking.

Terug naar “Huren”