1 bed

Madeliefje35
Topic Starter

1 bed

#1 , 24 feb 2015 12:25

Wat als je weet dat de andere partij samen met 2 kinderen (2 en 3 jaar) in één bed slaapt?
Ze wonen samen met de grootouders in een huis met 2 slaapkamers. Volgens de oudste meid, zouden ze samen slapen in één groot bed.
Dit is ook geen tussenoplossing meer, daar dit zo al bijna 3 jaar zo gaande is...

Kunnen wij hiervoor een sociaal onderzoek aanvragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#2 , 24 feb 2015 14:02

Vrees dat je voor kinderen van 2 & 3 j oud niet het gewenste resultaat zal verkrijgen bij een sociaal onderzoek.

Praat ook eens met je ex-partner? een kind van 3j is niet altijd even betrouwbaar/correct in de juistheid te formuleren.
(af en toe samen slapen, middag dut samen doen, altijd samen slapen, geen eigen bed, ... wereld van verschil, maar voor een kind van 3j is het toch samen in 1 bed slapen)

Indien toch zo is haal je met je ex-partner eens aan vanaf welke leeftijd ze een eigen bed/kamer zouden verkrijgen.

Het is naar mijn mening ook geen ramp om kinderen tot 4/5j te laten samen slapen bij de ouders...
Maar dat is ieders persoonlijke mening...
En daar is iedereen vrij in een eigen mening te hebben...

En als ouder heb je beiden het ouderschap over je kind. dus moet je samen beslissen,
Doch heeft elke ouder zijn vrijheid in "zijn"/"haar" tijd...
Dus vrees ik dat u hier u partner niet kan "bevelen" om dit anders te doen...

(er zou wel een verschil zijn moest bvb kinderen 10j en 12j zijn ofz)

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 feb 2015 15:22

ik ken een arts & aannemer uit de streek die nog altijd regelmatig samen met haar kinderen slapen. Op zich niets mis mee, zolang de randfactoren maar positief zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”